    From: Maciek <m...@n...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Nowy świecki zwyczaj
    Date: Mon, 05 Jan 2015 10:10:14 +0100
    <m7rcbb$9ar$1@node1.news.atman.pl> <m832o7$td4$1@node1.news.atman.pl>
    <e...@g...com>
    <m83dpr$boe$1@node2.news.atman.pl>
    <a...@g...com>
    <e...@g...com>
    <m83ttl$21h$1@speranza.aioe.org>
    <7...@g...com>
    <m8478i$qar$1@speranza.aioe.org>
    <7...@g...com>
    <m849kc$a2$1@speranza.aioe.org>
    <54a6fab1$0$2657$65785112@news.neostrada.pl>
    <a...@g...com>
    <m89gts$r9i$3@node1.news.atman.pl> <m89or9$t65$1@node2.news.atman.pl>
    <m89sns$tpc$1@dont-email.me> <m89tkt$ak0$2@node1.news.atman.pl>
    <m8caks$37i$1@dont-email.me> <m8cc4m$vi4$1@node1.news.atman.pl>
    <6...@g...com>
    <m8ciou$750$2@node1.news.atman.pl> <m8divc$oki$1@node2.news.atman.pl>

    W dniu 2015-01-05 o 09:45, Maniek4 pisze:
    > Bzdura.
    > Przykazenie nie zabijaj mowi o tym, ze nie wolno zabijac slabszych jak
    > np. dzieci (te nienarodzone tez), starszych i generalnie nie napada sie
    > na innych.
    Taaaaa? A mnie się wydawało, że "nie zabijaj" to "nie zabijaj", a tam
    gdzieś jest gwiazdka i bardzo drobny druk :->

    > Nie wyklucza to obrony wlasnego zycia. Jak nie ma innego
    > wyjscia to niestety trzeba sie bronic. Tu dochodzimy do tego, ze gdyby
    > potencjalni zabojcy przestrzegaliby tego przykazania to zaden z Was nie
    > mialby teraz dylematu, czy moze zabic w samoobronie. Proste nie?
    Proste. Widzę, że Kodeks Karny jest pod tym względem bardziej
    restrykcyjny niż dekalog i głównie z powodu jego restrykcyjności
    pojawiają się dylematy, o których wspominasz :-) A co do dalszych
    rozważań, to już rozciągnąłeś interpretację przykazania na obronę granic
    niekoniecznie we własnym kraju, innymi słowy można bez problemu
    prowadzić wojny, bo przecież najlepszą obroną jest atak itd itp. Jest to
    doskonały przykład dowolnych interpretacji dokonywanych przez KK jeśli
    chodzi o fundamentalne zdawałoby się rzeczy, tak by wszystko pasowało do
    aktualnego zapotrzebowania.

    Maciek