  • Data: 2015-01-06 17:45:56
    Temat: Re: Nowy świecki zwyczaj
    Od: Maniek4 <r...@s...won> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2015-01-06 o 00:35, Uzytkownik pisze:

    > Patrzysz na to w sposób prymitywny i nie dostrzegasz całej złożoności,
    > dlaczego ten system był niewydolny.
    > Po pierwsze sojusznicy pilnowali nas, abyśmy się zbyt szybko nie bogacili.
    > Po drugie zachód nakładał na nas embarga, z powodu których trudno było
    > kupić za granicą, a jeszcze trudniej sprzedać.

    Chyba sobie zartujesz, ze ja patrze w sposob prymitywny.
    Jakie to embargo nakazywalo wprowadzenie czegos tak idiotycznego jak
    ceny urzedowe? Jak dobrym przykladem jest sprzedaz samochodow. Chlop
    ktory dostal przydzial na samochod, tego samego dnia mogl go sprzedac za
    kilka razy wiecej niz zaplacil. Wyobrazasz to sobie? To ile ten samocod
    byl wart i za ile powinna sprzedawac go fabryka? Przez te wszystkie lata
    tak naprawde reszta dokladala do tych samochodow.
    Wydajnosc pracy? A pamietasz cos takiego jak praca na akord? Operacje
    przewidziane na trzy etapy dzieki akordowi zamykala sie w jednym etapie.
    To nic, ze narzedzia sie lamaly, a obrabiarki wytrzymywaly krocej niz
    powinny. Chlop dostal kase za ilosc sztuk, a co. Takie cudowne funkcje
    jak kierwcy dla ekip budowlanych. Jechala ekipa na budowe kilkanascie
    kilometrow. Przedsiebiorstwo mialo samochd dla ekipy i co? Kierowce.
    Kierowca wiozl na budowe i czekal osiem godzin, az ekipa sobie pobuduje.
    Niektore firmy wpadly na pomysl, zeby kierowcy dac drugi etat i tez
    niech z ta ekipa buduje jak ma czas. Panstwowe przedsiebiorstwo
    budowlane wyplacalo kolesiowi dwie pensje. Istny cyrk, nie gospodarka.

    > Jedno jest pewne. Wtedy nie było takiego skurwysyństwa i złodziejstwa
    > jak obecnie.

    Z jednej strony tak z drugiej nie.

    > Każdy kto chciał pracować, pracował i zarabiał, a do tego miał o wiele
    > lepszą opiekę medyczną niż obecnie i nie musiał się włóczyć po sądach,
    > aby ZUS wywiązał się z obowiązujących świadczeń.

    Nie rob sobie jaj z tym, ze kazdy pracowal kto chcial. Pracowal, bo do
    zatrudnienia po pierwsze dokladala sie reszta, po drugie byly kredyty
    ktore panstwo przestalo splacac. Dlaczego? Bo produkowalo sie bez
    liczenia kosztow. Zatrudnialo sie pijakow i nie zwalnialo, bo rodzina,
    bo znajomy sekretarza itp. Jaka prywatna firma na to sobie dzis pozwoli?
    Tak samo bylo z opieka medyczna. Caly ten system padl, bo nie bylo z
    czego dokladac.

    Pozdro.. TK