  • Data: 2015-01-06 22:04:20
    Temat: Re: Nowy świecki zwyczaj
    Od: Maniek4 <r...@s...won> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2015-01-06 o 19:04, k...@g...com pisze:

    > Wydajność. Pracowałem w państwowej fabryce. Z 500 zatrudnionych. Produkcja trochę
    niszowa ale nie że rakiety strategiczne. W wyrobach bardzo duży wkład dewizowy.
    Zarabialiśmy tam dobrze i bardzo dobrze. Po kupieniu licencji na jeden wyrób place
    bardzo wzrosły. Bardzo wysoka jakość wyrobów. Po zmianach gospodarczych w
    dziewięćdziesiątym fabryka stała się spółką pracowniczą. Działa do dzisiaj i jest w
    doskonalej kondycji. Od czasu do czasu tam wpadam odwiedzić znajomych. Kiedyś pytałem
    ile teraz się tam zarabia. Usłyszałem że tyle ile w takich samych fabrykach na
    zachodzie europy. Na hali z obrabiarkami nie widać żeby wydajniej pracowali niż wtedy
    kiedy tam pracowałem. Na oko pracuje tam z połowę mnie ludzi niż kiedyś. Ale mówili
    że nikogo z roboty bez powodu nie wyrzucili. Ludzie szli na emerytury i nie
    przyjmowali nowych. A jeśli już przyjmowali to dzieci, wnuki tych co tam pracowali.

    A dlaczego pracuje tylko polowa? Za PRL pracowalo jak mowisz drugie
    tyle. Czyzby ktos tam liczyl koszty? :-)

    Pozdro.. TK