    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Nowy świecki zwyczaj
    Date: Wed, 7 Jan 2015 16:32:20 +0100
    <m7rcbb$9ar$1@node1.news.atman.pl> <m832o7$td4$1@node1.news.atman.pl>
    <e...@g...com>
    <m83dpr$boe$1@node2.news.atman.pl>
    <a...@g...com>
    <e...@g...com>
    <m83ttl$21h$1@speranza.aioe.org>
    <7...@g...com>
    <m8478i$qar$1@speranza.aioe.org>
    <7...@g...com>
    <m849kc$a2$1@speranza.aioe.org>
    <6...@g...com>
    <m84dup$bko$1@speranza.aioe.org>
    <4...@g...com>
    <m84gq1$gjq$2@node2.news.atman.pl> <m84hb7$h8m$1@node2.news.atman.pl>
    <m8jcuq$cul$1@node1.news.atman.pl> <m8je04$npp$1@node2.news.atman.pl>
    <m8jgeb$he3$1@node1.news.atman.pl>

    dyskusyjnych:m8jgeb$he3$...@n...news.atman.pl...

    > Nomen omen: nie wierzę. ;-)

    Odpisałem Mastiemu odpiszę i Tobie:

    Raport GUS:

    http://stat.gov.pl/obszary-tematyczne/inne-opracowan
    ia/wyznania-religijne/wyznania-religijne-stowarzysze
    nia-narodowosciowe-i-etniczne-w-polsce-2009-2011,1,2
    .html

    i cytat:

    > Można zatem
    > stwierdzić, że liczba katolików obrządku łacińskiego zawiera się
    > przedziale od
    > 86,7% do 95,5% ludności Polski.

    > Pomijajac, że sie zgadzam, to komu by się takie liczenie miało opłacać?

    Jak to komu? Tym prawdziwym wierzącym i żyjącym tą wiarą. Im nie zależy na
    jakiś państwowych dotacjach czy zwrocie mienia. Dla nich pieniądze są
    drugorzędne - oni "żyją ewangelią" i oni są niesprawiedliwie wrzucani do
    jednego worka z politykami którzy uprawiają mowę nienawiści a publicznie
    wcierają sobie gębę katolicyzmem. Do jednego wora z fanatykami którzy
    zamiast "kochać bliźnich" nienawidzą wszystkich innych itd. Oni musza się
    tłumaczyć za "winy kościoła" (te prawdziwe i te wyimaginowane) podczas gdy
    ich jedyną "winą" jest to że nie wstydzą się przyznać do swojej wiary.

    > "Nasze postulaty popiera 95% społeczeństwa" ma nieco inną siłę rażenia
    > niż 25%. Bolszewicy też się nie przez przypadek tak nazwali, choć na
    > początku stanowili _mniejszość_ -- ten sam mechanizm. :-)

    Ale większość się _deklaruje_ jako katolicy. To nie KK sobie dokłada
    wiernych by mieć większą kartę przetargową. To ludzie sami (nie wiem
    dlaczego) w badaniach podają się za katolików.

    Na szczęście to się zmienia. Coraz więcej osób faktycznie niewierzących
    przyznaje się do tego. Coraz rzadziej też taka deklaracja powoduje
    ostracyzm.

    Pozdrawiam
    Ergie