    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Nowy świecki zwyczaj
    Date: Wed, 7 Jan 2015 16:54:07 +0100
    <m8e346$9lo$1@node2.news.atman.pl> <m8ecnd$2q7$2@node1.news.atman.pl>
    <m8etf4$5j6$2@node2.news.atman.pl>
    <54ab0e88$0$2651$65785112@news.neostrada.pl>
    <0...@g...com>
    <m8f4kh$t8t$1@node1.news.atman.pl>
    <3...@g...com>
    <m8f6a0$fn3$1@dont-email.me>
    <d...@g...com>
    <m8f75n$ind$1@dont-email.me>
    <2...@g...com>
    <m8h1fg$smu$1@node1.news.atman.pl>
    <2...@g...com>
    <m8jdlv$e8v$1@node1.news.atman.pl>
    <6...@g...com>

    dyskusyjnych:6abaa94f-454e-45cd-bde3-22b0f2c60fa1@go
    oglegroups.com...

    > Takie to dziwne czasy były.

    "Dziwne". Jaki ładny eufemizm :-)

    Takich historii można by opowiadać i opowiadać. Rolnicy, budowlańcy,
    pracownicy sklepów sobie radzili - bo uczestniczyli w "drugim obiegu". A co
    miała zrobić jakaś bibliotekarka, albo pracownik umysłowy (np. w biurze
    projektowym)? Dostawali pensję za którą mało co mogli kupić ale nie mieli za
    co "zdobyć" deficytowych towarów bo nie mieli nic na wymianę. Ja jednak te
    czasy będę raczej nazywał powszechną patologią a nie "dziwnymi" :-)

    Do tego dochodzi jeszcze fakt że nie każdy chciał uczestniczyć w tym "drugim
    obiegu". Moja ciotka pracowała w księgarni. Ludzie przynosili różne prezenty
    (bombonierki) albo nawet gotówkę by im jakąś książkę "odłożyła" gdy ta się
    pojawi. Jej koleżanki tak działały i żyło im się całkiem wygodnie, ale ona
    miała moralne skrupuły i zawsze powtarzała że każdy ma takie same prawo do
    zakupu książki w cenie okładkowej i bogaty i biedny. I książki sprzedawała
    jak leci bez żadnych zapisów. Na szczęście w drugiej księgarni trafiła jej
    się normalna kierowniczka bo z pierwszej ją koleżanki wygryzł bo im
    zmniejszała wpływy.

    Albo moja Matula pracująca w firmie produkującej elektronikę jako
    magazynierka. Ileż miała ofert by wyniosła jakiś układ elektroniczny, ale
    zawsze nawet gdy w domu było krucho z jedzeniem powtarzała że prędzej
    pójdzie żebrać niż coś z firmy ukradnie.

    Pozdrawiam
    Ergie