  • Data: 2015-01-12 00:15:36
    Temat: Re: Nowy świecki zwyczaj
    Od: k...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu niedziela, 11 stycznia 2015 23:51:34 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:
> [...]
    guldena, korony itp powodował pracę za granicą niezwykle opłacalną. Jak już tutaj
    ktoś nie potrafił zarobić i nie miał odwagi żeby wyjechać to był jego a nie mój
    problem. Dniówka w USA = miesiąc pracy w Polsce i jeszcze na flaszkę zostawało.

    waluty. Była wartościowa i pożądana. Ona tylko za granicą miała małą wartość.

    > Gdyby tak bylo to w Pewex'ie kupowalbys za zlotowki, a nie za dolary.
    > Dobraimportowane rozliczane sa wg. kursu walutowego. Im wieksza wartosc
    > rodzimej waluty tym relatywnie mniej placisz za to co sprowadzasz z za
    > granicy. Przyklad masz dzis w Rosji. Z drugiej strony eksport przy
    > tanszej walucie jest bardziej oplacalny. Przyklad to Chiny. I gdybysmy
    > produkowali tak jak Chiny to slowa zlego bym nie rzekl.
    >
    > Pozdro.. TK

    Wartość rodzimej waluty w stosunku do innych walut a nie do rozliczeń wewnętrznych. W
    jakimś murzynowie zarabiają w przeliczeniu na dolary dolara dziennie i żyją. Może
    dlatego że chleb kosztuje centa. Złotówka wtedy nie była walutą wymienialną. Rubel
    dzisiaj jest walutą wymienialną. Zły przykład dałeś z rublem.