  • Data: 2015-07-17 12:39:19
    Temat: Re: O pszczołach słów kilka
    Od: "Piotr" <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "SJS" <s...@p...pl> napisał w wiadomości
    news:moagk7$sps$1@node1.news.atman.pl...
    > Udało się przechytrzyć ten złośliwy ul
    > Dał ponad 7 l przy jednym podejściu i to nie z całego...
    > Wziąłem go na "przyrodę" tzn przez wylot wprowadziłem mgłę wodną, na
    > wierzch ramek też solidnie pokropiłem - odczekałem 10 minut - solidnie
    > dymem i...
    > ... bez problemu dały wyjąć 5 ramek poszytych z miodem i jeszcze mają co
    > najmniej 4 poszyte /warszawskie zwykłe/ ale już nie ryzykowałem za tym
    > razem.
    > Uważały, że to deszcz...
    > Są tak złośliwe, że nawet ja po ponad 45 latach pszczelarzenia czuję do
> [...]
    A spytam Cie, jako kompletny laik w pszczelarstwie - ile czasu trzeba
    poświęcać przy takiej kilkuulowej pasiece pszczołom?
    Ja wiem, że na pytanie nie ma prostej, szybkiej odpowiedzi.
    Jak w ogrodzie czy hodowli zwierząt jest wiele czynników itp.
    W różnych porach roku różnie.
    Ale czy w jakichś ramach można to przybliżyć, że jest to około
    X godzin tygodniowo wiosną, a Y latem czy jesienią.
    Albo jeszcze inaczej - na jaki czas można ule/pszczoły pozostawić
    same sobie i wyjechać na kilka dni (wiosną czy latem).
    Rozumiem że to zwierzęta, które niekoniecznie wymagają codziennego
    choćby krótkiego doglądnięcia (jak choćby kury czy króliki).