  • Data: 2015-07-17 11:07:04
    Temat: Re: O pszczołach słów kilka
    Od: SJS <s...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2015-07-12 o 05:28, SJS pisze:
    > http://pszczoly.siudalski.pl/zwyczaje-pszczo-.html
    > Miodku podebrałem jak na dziś 47 litrów z 4 rodzin
    > Może dziś się coś uda też podebrać - był akacjowy, spadziowy teraz w
    > ulach lipowy z domieszką spadzi.
    > Jedna rodzina /piąta/ tak złośliwa, że nie daje zajrzeć do gniazda
    > Te łagodne cztery jednak rekompensują złośliwca
    > Rekord to 80 l z czterech rodzin ale to było kilka lat temu - wtedy
    > mniszek dał dużo a tym roku prawie nic
    > Może tym roku dobiję do 70 litrów...
    Udało się przechytrzyć ten złośliwy ul
    Dał ponad 7 l przy jednym podejściu i to nie z całego...
    Wziąłem go na "przyrodę" tzn przez wylot wprowadziłem mgłę wodną, na
    wierzch ramek też solidnie pokropiłem - odczekałem 10 minut - solidnie
    dymem i...
    ... bez problemu dały wyjąć 5 ramek poszytych z miodem i jeszcze mają co
    najmniej 4 poszyte /warszawskie zwykłe/ ale już nie ryzykowałem za tym
    razem.
    Uważały, że to deszcz...
    Są tak złośliwe, że nawet ja po ponad 45 latach pszczelarzenia czuję do
    nich respekt - są inteligentne i skuteczne w atakach
    Można przy nich chodzić, zaglądać w wylotek i nie atakują ale wystarczy
    podnieść dach a natychmiast startuje zwiadowczyni - sprawdza i w około
    20 sekund jest atak.
    Atakują nie hurmem tylko 2-3 ale w 10 sekund jedna jest pod kapeluszem i
    zaraza zawsze wie jak i którędy wejść, druga włazi do rękawa - trudniej
    szybko wyjąć żądło, trzecia do nogawki i atak jest aż do skutku.
    Dach zamknięty - ul spokojny - 2-3 poświęciły życie ale intruz sobie
    dał spokój z zaglądaniem.
    Przy pszczołach robię jedynie z nakryciem głowy, zawinięte rękawy, bez
    kombinezonu bo to dobre dla początkujących którzy nawet filmy nakręcają
    jak w butach z cholewami, szczelnym kombinezonie, w rękawicach dogadują
    się z pszczołami - kosmici jak nic kosmici.
    Staram się przez wymianę matek trzymać tylko pszczoły łagodne - nie
    naciśnięta nie użądli.

    --
    sjs

    ---