eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieO tym jakimi baranami są niektórzy kredytobiorcy w Polsce kupujący mieszkanie za 200 000 zł › Re: O tym jakimi baranami są niektórzy kredytobiorcy w Polsce kupujący mieszkanie za 200 000 zł
  • Data: 2011-01-08 15:24:45
    Temat: Re: O tym jakimi baranami są niektórzy kredytobiorcy w Polsce kupujący mieszkanie za 200 000 zł
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 8 Sty, 14:50, "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl> wrote:

    > Wiem jedynie że 10lat temu wcale nie zarabiałem dużo mniej niż obecnie , to
    > samo moja żona ...

    Ło rany, to chlopie zmien prace bo w tej obecnej Cie nie szanuja ! W
    ciagu 10-ciu lat placa minimalna wzrosla o 100%, w ciagu 10-ciu lat
    placa srednia wzrosla o jakies 70%, a Ty zarabiasz ciagle prawie tyle
    samo. Szok. Jeszcze ciekawiej wyglada przecietna placa od '95 ->
    wzrost o blisko 500%! A ja mysle, ze tempo jeszcze przyspieszy, bo
    wierze w naszych polskich przedsiebiorcow :) I dlatego uwazam ze
    splata kredytow bedzie z kazdym rokiem coraz lzejsza dla kazdego z
    nas.

    [...]
    > Każdy ma inne podejście. Ja zbierałem pieniądze przez około 10 lat i w 2003
    > (musialbym sprawdzić) kupiłem za gotówkę nowe mieszkanie ...

    No widzisz, ja kariere zawodowa zaczalem 11 lat temu. Gdybym wtedy
    kupil 10 mieszkan w kredyt po 20k pln kazde, dzis wystarczyloby
    sprzedac jedno zeby splacic kredyt na reszte z nich i zostac z
    majatkiem rzedu 1,3mln pln. Idac Twoim tropem tez przez 10 lat
    zdychalbym z glodu (tam - splacajac kredyt, tu - oszczedzajac) ale w
    koncu po 10-ciu latach uzbieralbym na... 2/3 mieszkania :D Musialbym
    wziasc jeszcze z 50k kredytu zeby go sobie kupic. Widzisz roznice?
    Wogole nie widzisz wplywu inflacji, utraty wartosci pieniadza w
    czasie.. Nie widzisz, ze czas przez ostatnie lata dzialal wylacznie na
    niekorzysc oszczedzajacych (dzialki i nieruchomosci szly z kazdym
    rokiem mocno w gore). Dzialki dalej beda drozec. Mozna dalej zrobic
    fajny interes na nich :) Gdybym dzisiaj zamiast brac te 200 pare tys
    kredytu mial czekac 10 lat zeby na nie nazbierac - zostalbym z reka w
    nocniku bo wiekszosc dzialek w okolicy bedzie juz wyprzedane, a te co
    zostana beda 10 x drozsze (ja kupowalem dzialke za 12 pln / m2 a mam
    52ar ;D

    > Teraz te mieszkanie jest minimum 2x więcej warte niż za nie zapłaciłem ...

    To przeanalizuj teraz co byloby gdybys kariere zawodowa zaczal w 2003
    roku ?

    1. Wzialbys kredyt. Splacilbys 2 x wiecej (bo zly bank tyle odsetek
    bieze). Mieszkanie juz po 7 latach jest warte 2 x tyle i ten zysk
    pokrywa CALY koszt kredytu!! Masz kredyt za darmo! Wow ;) Jak uda Ci
    sie splacic przed czasem (bo np. wygrasz w totolotka) to zyskujesz
    kolejne PLNy (nie musisz placic calych odsetek).

    2. Oszczedzalbys. Po 10-ciu latach moze bys je kupil (moze nie). Moze
    bys uzbieral.. Ale zaplacisz za niego juz 2 x wiecej bo tyle w tym
    czasie zdrozalo :( I przez 10 lat mieszkales z mama, podczas gdy
    mogles juz od 10ciu lat cieszyc sie samodzielnoscia, a przy okazji
    placic co miesiac polowe mniej, niz wartosc raty kredytu = co miesiac
    pare stowek na konsumpcje :) Wszyscy zadowoleni!

    Pokonales sie swoja bronia przyznajac sie do tych faktow ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.