    From: janusz_k <J...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: (OT) Polska w UE takie moje spostrzeżenia
    Date: Thu, 08 May 2014 22:20:05 +0200

    W dniu 08.05.2014 o 13:22 Maniek4 <r...@s...won> pisze:

    > W kontekscie tego co piszesz to chyba akurat nie dramat, bo jak nie chca
    > zlotowek to euro juz owszem.
    Tylko że na tej dewaluacji straciliśmy co najmniej 30% wartości złotówki,
    dla eksporterów dobrze dla frankowców źle bo płacą większe raty, ja też.

    > Co nie znaczy, ze z Twoja teza wogole sie
    > zgadzam,
    Nie musisz, poza tym to nie moja teza.

    to po pierwsze. Po drugie to nie porownuje nas do USA. Zwracam
    > tylko uwage, ze mechanizm to nie jest wymysl chorej glowy Kaczynskiego.
    > Posluzylem sie przykladem i nic wiecej.
    Tyle że to był zły przykład, dlatego Ci zwróciłem na to uwagę. Owszem
    kredyty napędzają gospodarkę ale silną i wolną, a nasza taką nie jest.

    > Owszem tak byloby sprawiedliwie. Jednak to bank, a nie jakas tam firma.
    > Banki to krwioobieg gospodarki, czy sie komus podoba czy nie.
    Jakby było ich kilka to faktycznie upadek jedego stanowiłby cios dla
    gospodarki, ale ich jest na pęczki, jeden więcej jeden mniej nie stanowi
    różnicy, zresztą w USA upadł IMHO jeden.

    > Zapewne
    > funkcje upadlego banku przejalby inny bank, jednak osoby i firmy majace
    > w banku depozyty, czy inne srodki pieniezne bralyby czynny udzial w
    > postepowaniu upadlosciowym takiego banku. W praktyce zdarza sie to
    > bardzo rzadko i dobrze.
    Amber gold upadł i nikt nie wylewa łez za ludzmi kturzy utopili, tak ja
    wiem to była piramida a nie bank, ale ludzie forsę stracili i jak
    odzyskają 10% to będzie dobrze. W przypadku upadku banku są gwarancje do
    150k euro więc obywatele dostają kasę od państwa które potem ściąga ją z
    banku i właścicieli.

    > Nie bylismy Januszu niewinni. W roku 2005, lub okolice zastanawialem sie
    > jak to mozliwe, ze raptem wszystkich stac na domy. To nie byla normalna
    > sytuacja,
    Ale co jest nienormalnego w tym? ty wiesz jakie warunki trzeba było
    spełnić aby dostać kredyt? sądzisz że u nas dawali tak samo jak w stanach
    każdemu co się nawinął?
    więc nie pisz jak nie wiesz, sam mam kredyt frankowy i wiem ile mnie to
    kosztowało.

    --

    Pozdr
    Janusz