eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieOT dawno nie dyskutowane -jak grupie podoba sie rola obecnej opozycji? › Re: OT dawno nie dyskutowane -jak grupie podoba sie rola obecnej opozycji?
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Sun, 7 Feb 2016 09:11:48 -0800 (PST)
    <1...@g...com>
    <n90j7p$upt$1@node2.news.atman.pl>
    <9...@g...com>
    <n929eo$gum$1@node2.news.atman.pl>
    <b...@g...com>
    <56b5b52c$0$651$65785112@news.neostrada.pl>
    <d...@g...com>
    <56b6870e$0$22831$65785112@news.neostrada.pl>
    <6...@g...com>
    <56b74c5c$0$690$65785112@news.neostrada.pl>
    Subject: Re: OT dawno nie dyskutowane -jak grupie podoba sie rola obecnej opozycji?
    From: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu niedziela, 7 lutego 2016 14:53:35 UTC+1 użytkownik Uzytkownik napisał:
> [...]
    mozna załatwic jedną ustawą. Stabilnej gospodarki nie było - a protest przeciw pisowi
    odbywa sie pod haslem "by bylo jak dawniej" a nie "uprosccie podatki".

    > Zamiast programu rozdawnictwa powinno się wprowadzić program stabilizacyjny.

    ogólnie rzecz biorąc -zgoda. Tylko wobec tego ze szanse stabilizcji sa prawie zerowe
    - no to trzeba demografie stuknąc inaczej.

    Tyle ze jest to roznica w czasie kiedy nastąpi katastrofa. Aby katastrofa nie
    nastąpiła potrzeba matkę z jednym dzieckiem skłonic do urodzenia drugiego.

    przyklad panstwo mogloby zawrzec umowe z rodziną z jednym dzieckiem ze zrobi drugie w
    ciągu 2lat. I takiej rodzinie placimy od razu i za pierwsze. Nie zrobią dziecka -
    obcinamy swiadczenie.

    > Komplikujesz zasady, a każda komplikacja jest do d....

    pokazuję mozliwosci negocjacyjne. A poza tym jaka to komplikacja? Rubryka do wyboru
    "urodze dziecko do 2019roku", "brałam juz udział w 2letnim okresie oczekiwania na
    dziecko" i stosowny ptaszek.

    > Dlaczego nasza gospodarka kuleje?
    > Nie dlatego, że są wysokie podatki, choć i wysokie podatki źle wpływają
    > na gospodarkę, ale przede wszystkim dlatego, że prawo i zasady są zbyt
    > skomplikowane. Tym, którzy zatrudniają dobrych prawników dają
    > nieograniczone możliwości obchodzenia prawa i unikania podatków, a tym,
    > których nie stać na prawników stwarzają ryzyko popełnienia błędu,
    > którego konsekwencje bywają tragiczne w skutkach. Niestety bardzo często
    > nieznajomość prawa jest wykorzystywana aby niszczyć konkurencję.
    > W efekcie tego na rynku pozostają nie ci lepsi, ale ci cwańsi.

    wszystko zgoda

    układ, zatem musiał by ubity, bo był ostatnią linia obrony przed zmianami. I media
    musialy byc przejete by wreszcie ktos mowił obiektywnie, a nie tylko bił w pis/rzad
    jak w beben.
    było odzyskaniem panstwa dla narodu.

    > Ale czy to coś zmieni?
    > Będzie rząd PIS i trybunał oraz media podporządkowany PIS-owi.
    > Czyli dalej to będzie "układ" tylko, że z inną opcją polityczną.

    Gdyby tak sie stało bede protestowal razem z wami. Na razie ubity jest trybunal ktory
    był obsadzony przez po - i ktorego prezes nawet nie próbowal byc neutralny. Wiadomo
    bylo ze bedzie niedemokratycznie wybraną siłą politycznie niweczącą dzialania pisu
    dla odzyskania wladzy przez uklad.
    Media - do tej pory calosc mediów była obsadzona przez uklad. Storzono tygodnik
    uwazamrze - zostal prze uklad ubity. Powstal drugi obieg mediow tylko dlatego ze
    media glownego scieku byly ukladowe.
    Wiec teraz odbicie jednego z nich przez pis tylko zwieksza pluralizm. A na razie nie
    zanosi sie by tvp byla pisowska - sa tam glosy od lewej do prawej, co rok temu bylo
    niemozliwe.

    na ZUS, od dania mu ulgi 500zł?

    > Przede wszystkim kosztami. Dołożone 500zł z niezapłaconego podatku to
    > koszt 0zł dla państwa.

    nie zero, tylko 500 wskutek ulgi.

    > Dołożone przez państwo 500zł może kosztować nawet 1000zł , bo potrzeba
    > powołać nowe struktury administracyjne do zarządzania rozdawnictwem.

    te struktury juz sa - robilby nieco co innego. Owszem, kosztują.

    nie wygra KOD i "bedzie jak dawniej"

    > Uwierz mi, że z obecnym programem PIS najpóźniej za 4 lata przestanie
    > się liczyć w polityce. Oni zamiast wzmacniać swoją pozycję to sobie
    > "strzelają w stopy".

    na razie zabezpieczali tyly -tk i tvp to tylko srodki by dalej sprawnie rzadzic.

    > Gdyby PIS zaczął wprowadzać to o czym piszę to wszystkie kolejne wybory
    > wygrywaliby w pierwszej turze.

    Zgadzam sie.

    > Niby czemu matka ma nie pracować?
    > Przecież cały czas tłumaczę, że system powinien stworzyć możliwości, aby
    > na osiedlach powstawały domowe żłobki i przedszkola.

    nie to ze nie ma ale to utrudnione - zwolnienia lekarskie itp.

    b.