eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieOT dawno nie dyskutowane -jak grupie podoba sie rola obecnej opozycji?Re: OT dawno nie dyskutowane -jak grupie podoba sie rola obecnej opozycji?
  • Data: 2016-02-09 12:56:07
    Temat: Re: OT dawno nie dyskutowane -jak grupie podoba sie rola obecnej opozycji?
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2016-02-07 o 20:41, Budyń pisze:

    > zyjesz w kraju w którym sie goni króliczka a nie łapie go. Koryto miedzy innymi na
    tym polega.
    > A juz tak nawiasem mówiąc uważam ze sfera publiczna powinna zamawiac progrmamy
    razem z kodami żródłowymi i prawami autorskimi majątkowymi do nich.

    Wybacz, ale jak czytam Twoje wypowiedzi to mnie ogarnia wielki śmiech :)

    W Polsce praktycznie każdy obywatel może być objęty bezpłatną opieką
    zdrowotną i to niezależnie czy pracuje czy nie.
    Dróg do uzyskania takich świadczeń jest kilka.
    - Można się ubezpieczyć z tytułu prowadzonej własnej działalności.
    - Można być ubezpieczonym poprzez zakład pracy, w którym się pracuje.
    - Można też być dopisanym do któregoś z ww ubezpieczeń jeżeli się
    zamieszkuje pod wspólnym dachem z osobą ubezpieczoną.
    - Można też się zgłosić do Urzędu Pracy.
    Ponadto dzieci i młodzież do 18 roku życia oraz młodzież ucząca się do
    26 roku życia są ubezpieczone.
    Czyli jeżeli komuś zależy to każdy polski obywatel może być objęty
    bezpłatnym leczeniem. Nie są ubezpieczeni tylko ci, którzy o to nie
    dbają i nie chce im się za tym chodzić. Zazwyczaj są to bezdomni,
    których i tak leczą, jeżeli zachodzi taka potrzeba, a później ścigają o
    zapłatę, po czym sprawa zostaje umarzana, bo i tak nie mają z czego
    ściągnąć należności. Ale w Polsce zamiast objąć ubezpieczeniem
    wszystkich obywateli to wprowadzono jakiś popierdolony system "EWIEŚ",
    którego koszt utrzymania jest o wiele wyższy niż koszt związany z
    leczeniem osób bez prawa do darmowej opieki medycznej. Po co wprowadzono
    taki popierdolony system? Ano po to, żeby obsadzić swoich przydupasów,
    kolesiów i pociotków na intratnych posadach jako pierdzistołki, a przy
    okazji zrobić niezły szwindel z gówno wartym systemem komputerowym za
    ogromną kasę.
    Gdyby objęto bezpłatną opieką wszystkich obywateli to nie dość, że nie
    potrzebne byłyby kolejne "pierdzistołki" systemu "EWIEŚ" to jeszcze
    uproszczono by całą "buchalterię" w ZOZ-ach.

    Podobnie byłoby z prowadzaniem systemu weryfikacji dzieci. Piszesz, że
    pani "odptaszkowałaby ...". Kuśwa, która pani, co by odptaszkowywała i
    gdzie. Dołożono by pracy którejś z obecnych jaśnie pań urzędniczek to
    okazałoby się, że nie daje sama rady i trzeba zatrudnić kolejną jaśnie
    panią urzędniczkę czy dwie do odptaszkowywania.
    Poza tym ktoś by musiał weryfikować te wszystkie dane. Kolejny sztab
    nierobów zajmowałby się odptaszkowywaniem, wprowadzaniem do systemu,
    analizą, pisaniem pism urzędowych, tworzeniem coraz bardziej
    popierdolonych w obsłudze programów komputerowych, utrzymywaniem
    serwerów baz danych, nadzorem nad ochroną danych osobowych, nadzorem nad
    dostępem, nadzorem nad ustawami i rozporządzeniami dotyczącymi
    odptaszkowywania itd.
    Uwierz mi, że o wiele taniej byłoby dać kasę na każdego dzieciaka bez
    wyjątku.

    P.S.
    A propos oddawania kodu źródłowego to jest to mało realne, ponieważ
    istnieje coś takiego jak "prawo autorskie".
    Zatem osoba, która zakupuje oprogramowanie nie może sobie dowolnie
    dysponować kodem źródłowym i np. przekazać je osobie czy podmiotowi
    trzeciemu bez zgody autora.
    Poza tym prawa autorskie są niezbywalne. Nie ma możliwości sprzedać czy
    odstąpić praw autorskich. Autor zawsze będzie autorem. Można tylko zbyć
    prawo do użytkowania.