    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: OT. i co k.. takim zrobić?
    Date: Thu, 24 Jul 2014 10:00:55 +0200

    dyskusyjnych:1diswmivbbdbg$....@m...org...

    > Toteż tutaj z postawy się dostaje podwójną izolację.

    Może być i dziesięciokrotna - nie ilość warstw ma znaczenie a sumaryczna
    grubość i ich umiejscowienie.

    > Ponadto mniejsza jest
    > akumulacyjność i grzeje się głównie powietrze a nie mury -- czyli ma w
    > sobie coś ze szkieletona.

    No dobra - pierwsza zaleta :-)

    > Z tego co wyczytałem z opinii użytkowników, taniej wychodzi budowa (nawet
    > biorąc ekipę do układania klocków) z thermomuru niż klasycznie.

    Podaj link do cennika to policzymy. Jak się kilka lat temu zabierałem do
    budowy swojego domu to ceny były abstrakcyjne. To nie była drobna różnica
    ale dwu-, trzy-krotność. Oczywiście możliwe że poszli po rozum do głowy, ale
    jakoś się tego nie spodziewam. Produkcja kształtek zawsze będzie droższa niż
    produkcja płyt. A beton i zbrojenie droższy niż ceramika.

    > Dodatkowo
    > oszczędza się na grzaniu.

    Dodatkowo w stosunku do czego? Do nieocieplonej kostki czy domu otoczonego
    30cm styropianu?
    Konkrety! Bo jak na razie to przepisujesz jakieś marketingowe urywki. Wzór
    na obliczenie zapotrzebowania na ciepło jest prosty istotna jest grubość
    izolacji i jej współczynnik. Jak wybudujesz ścianę 3w z taką samą warstwą
    styropianu w środku to uzyskasz ten sam wynik. (w praktyce będzie lepszy z
    uwagi na mniej mostków cieplnych).

    Pozdrawiam
    Ergie