  • Data: 2014-07-24 11:29:38
    Temat: Re: OT. i co k.. takim zrobić?
    Od: "Ergie" <e...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:1wd5zd6aixv45$....@m...org...

    > No więc "klasyczny" dom robi się z muru + styro. z zewnątrz. Od środka
    > nikt
    > nie robi jak to ma miejsce w Thermomurze, bo jest to podwójna, kosztowna,
    > robota i tylko to wykazywałem.

    Ale to jest _wada_. Lepiej dać 15 z zewnątrz niż 5 od środka i 10 od
    zewnątrz. Izolacyjnie będzie to samo, ale użytkowo lepiej od środka mieć
    ścianę niż styropian.

    > Mamy te same szanse -- google.pl ;)

    > Pierwszy link: http://www.basmac.pl/oferta/id/89
    > Niestety nie widzę na pierwszy rzut oka wymiarów tych elementów.

    Wymiary są na stronie producenta.
    Sprawdziłem dla systemu 300 bo ma podobne parametry jak moja ściana z Ytonga
    40cm

    Dla systemu 300 wychodzi 3,33 szt. kształtki + 0,12 m3 betonu + 2,7 kg stali
    na metr kwadratowy.

    Czyli razem:
    kształtki: 3,33 szt. * 39,25 zł * 1,23 (VAT) = 160,76 zł
    beton: 0,12 m3 * 230 zł = 27,6 zł
    stal: 2,7 kg * 2,5 zł = 2,7*2,5 = 6,75 zł

    Łącznie daje to: 195,11 zł za m2

    Ściana o tych samych parametrach z Ytonga kosztuje (cennikowo) 164 zł / m2 +
    kilka zł na klej. Rzeczywiste ceny w hurtowniach są o ok. 30% niższe.

    > Jak mi w końcu policzą wszystko w projekcie dla klasycznej technologii, to
    > dam go do wyceny w technologii Thermomuru i będzie jasność.

    Podaj wyniki na grupę.

    > Myślę, że to nie kwestia kosztu produkcji, a specyfikacji polskiego rynku.
    > Jak ktoś wchodzi z czymś na rynek, jest w tym sam i ma to małą
    > popularność,
    > to cenę bierze z kosmosu.

    Ale jeśli technologia jest OK, to szybko znajdują się naśladowcy. Ytong też
    kiedyś był drogi, bo jako konkurencję miał tylko szare bloczki popiołowe.
    Gdy się pojawiła konkurencja robiąca bloczki trzymające wymiary i parametry
    to ceny znacząco spadły.

    > Do "klasycznej" budowy z analogiczną grubością ocieplenia ale tylko z
    > zewnątrz.

    W takim razie decydują tylko mostki cieplne czyli kwestia chęci i
    dokładności wykonania.

    > Wg "zwolenników" Thermomuru, brak mostków termicznych, dzięki odpowiednim
    > kształtkom, to jedna z podstawowych zalet tego systemu.

    Nie chodzi o kształtki, ale o wykończenie krawędzi otworów. Okno powinno być
    w warstwie izolacji. Najłatwiej to osiągnąć przy ścianie 1w lub 3w. Przy
    ścianie 2w można je wysunąć na odpowiednich uchwytach. W tym systemie trzeba
    zrobić dokładnie tak samo. Drugi mostek cieplny to pierwsza warstwa ciągnąca
    zimno z ziemi. W ścianie 2w wystarczy ją wymurować z betonu komórkowego by
    go zminimalizować. W tym systemie nie można tak zrobić bo ściana jest zbyt
    cienka (za mała wytrzymałość na ściskanie) czy betonowy "rdzeń" ściany
    będzie ciągnąć zimno z ziemi. Owszem to zimno nie będzie odczuwalne punktowo
    bo od wewnątrz jest warstwa styropianu ale nie zniknie i będzie uczestniczyć
    w bilansie energetycznym.

    Pozdrawiam
    Ergie