    From: Myjk <m...@n...op.pl>
    Subject: Re: OT. i co k.. takim zrobić?
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Sender: Myjk <>
    <p3galrsofmh6$.dlg@myjk.org> <lqlmlq$3g4$1@node2.news.atman.pl>
    <9vpeis3tiu0l$.dlg@myjk.org> <lqns30$iv0$1@node1.news.atman.pl>
    <1diswmivbbdbg$.dlg@myjk.org> <lqqegh$7ac$1@node1.news.atman.pl>
    <1wd5zd6aixv45$.dlg@myjk.org> <lqqjmr$ckg$1@node1.news.atman.pl>
    <l6un94yrzt3d$.dlg@myjk.org> <lqqrlt$2t3$1@node2.news.atman.pl>
    Date: Fri, 25 Jul 2014 10:26:40 +0200

    Thu, 24 Jul 2014 13:45:40 +0200, Ergie

    > Mury w lecie mają ponad 21 stopni nie trzeba ich grzać - one cały rok
    > utrzymują swoją temperaturę. Jak zobaczysz wzór na obliczanie
    > zapotrzebowania na ciepło to tam jest tylko powierzchnia zewnętrzna i
    > grubość izolacji.

    Same utrzymują? W lecie mury też oddają energię do gruntu -- a że nie ma to
    większego znaczenia bo dostają jej więcej niż oddają to już inna sprawa. W
    okresie grzewczym utrzymują temperaturę, bo dostarcza się im cały czas
    odpowiedniej ilości energii -- ale energia nadal jest tracona nie tylko na
    zewnątrz. Dlatego nie bez powodu część osób kusi się na ocieplaną płytę
    fundamentową -- właśnie aby efekt pompowania energii w grunt
    zminimalizować.

    > Niska akumulacyjność ma tę zaletę że można szybciej osiągnąć zmiany
    > temperatur, ale jak ktoś cały ,rok ma 21 stopni to nie ma _żadnego_
    > wpływu na koszt ogrzewania.

    Zatem jeśli ma taką zaletę, to można ją wykorzystać dla oszczędności na
    ogrzewaniu -- tj. pędzić niżej instalację, bo mury tak nie będą chłonąć jak
    w klasycznej ścianie. Twierdzenie, że z tego tutułu nie można w ogólnym
    rachunku wypracować oszczędności na CO jest naginaniem faktów -- delikatnie
    mówiąc. :P

    > Nie wiem, w jakim kontekście używasz określenia "termos". Dawnie tak się
    > pisało o domach z kształtek styropianowych ze względu na wilgotność, a nie
    > małą akumulacyjność cieplną. To nie ma nic wspólnego z kanadyjczykami, które
    > mają małą akumulacyjność cieplną, ale nie mają żadnych problemów z
    > wilgotnością.

    W jedynym możliwym kontekście używam -- trzymania temperatury tego co
    akurat chroni termos. W tym wypadku rzeczy najistotniejszej dla człowieka,
    powietrza -- bez nadmiernego oddawania energii w mur.

    > Dlaczego termomur porównujesz w cenach sklepowych a Ytong w cenach
    > katalogowych ???

    Przecież sam zrobiłeś porównanie.
    Jaki jest cel w porównaniu nieporównywalnych cen? 8-|

    > W cenach sklepowych to daje 110 kontra 195 to nie jest 15% :-)

    Dlaczego zakładasz, że cena na stronie z Thermomurem to cena sztywna i
    ostateczna?

    > Do tego trzeba jeszcze doliczyć różnicę w kosztach tynkowania.

    Duża ta różnica?

    > Aby stawiać ściany z betonu komórkowego nie trzeba szkolenia

    Ale należy mimo wszystko ocenić czas pracy, aby stwierdzić który system
    jest mniej kosztowny ogólnie, a nie brać tylko i wyłącznie koszt materiałów
    pod uwagę i w ten sposób budować sobie argument przeciwko danemu systemowi.

    > - to system stworzony dla amatorów. Smarujesz klejem i kładziesz - nie ma
    > możliwości aby zrobić coś krzywo wystarczy pierwszą warstwę
    > wypoziomować, ale to w dobie laserowych narzędzi błahostka.

    Ale czasu a co za tym idzie pieniędzy, się nie zaoszczędzi w żaden sposób.
    Trzeba najpierw objechać bloczki, a potem drugi raz objechać styropian. W
    Thermomurze na tym się oszczędza, tj. na JEDNOCZESNYM stawianiu "muru" i
    izolacji. Ponadto położenie lżejszego elementu o większych gabarytach, bo
    beton dolewa rura, jest zdecydowanie łatwiejsze, a więc praca idzie
    szybciej i jest mniej kosztowna -- nie wiem z czym tutaj dyskutować.

    > Znowu powtarzasz marketingową papkę. Klasyczna technologia to ni tyko
    > chlapanie zaprawą i krzywe układanie cegieł. Ściany 2w można zrobić z
    > twardego betonu komórkowego na klej, z silikatów na klej albo z ceramiki
    > klejonej na piankę.

    Niewiele to zmienia, ponieważ tyle już lat się praktykuje ciepły montaż
    okien, a ludzie nadal często montują je w ścianie. To jest papka? Rzecz w
    tym, że przy Thermomurze NIE DA się tego zrobić źle.

    > Dlaczego zakładasz że komuś będzie się chciało dokładnie układać te
    > kształtki, a nie będzie chciało dokładnie kleić płyt styropianowych?
    > To manipulacja.

    Ponieważ technologia to wymusza. Elementy są na tyle duże, że niedokładne
    położenie gołym okiem widać. Nawet laik skapuje się, że "klocki lego" są
    niedokładnie połączone i to poprawi, a źle technicznie przyklejonego
    styropianu, nawet gapiąc się na pracę, może nie wyłapać. Pół biedy jak na
    grupę dyskusyjną napisze i się zapyta jak powinno być. :P We wspomnianym
    przykładzie z grupy nie było mowy tylko o niedokładnym klejeniu, ale przede
    wszystkim o WADLIWYM klejeniu z punktu technicznego (bo dokładnie, tj.
    równo, bez szpar, mogło być mimo wszystko zrobione).

    > No właśnie o tym piszę, że równie dobrze czyli szansa na mostki cieplne lub
    > ich brak jest identyczna.

    Napisałem, że w klasycznej technologii da się to RÓWNIE dobrze zrobić. Ale
    można też zrobić źle. W Thermomurze sama technologia konstrukcji "muru"
    wymusza ciepły montaż. Zawsze.

    > Jeśli od środka jest 5cm a od zewnątrz 15cm styropianu to przy zerze na
    > zewnątrz ściana pomiędzy będzie miała +15. Te +15 trafia z betonowego
    > rdzenia ścian do betonowego fundamentu i dalej do ziemi. W przypadku ściany
    > 2w. Ściana będzie miała wprawdzie +20, ale jak ktoś pierwszą warstwę
    > wymuruje z betonu komórkowego to opór cieplny na styku z fundamentem będzie
    > na tyle wysoki że sumarycznie mniej ciepła pójdzie do gleby.

    Ograniczenie ilości energii włożonej w ogrzanie powietrza (które nie oddaje
    ciepła BEZPOŚREDNIO w mur), to mniej energii zużywanej ogólnie. Nie
    zapominaj bowiem, że przeciętny dom kowalskiego realnie "pracuje" przy 22
    stopniach przez 4-6h. Reszta czasu to w zasadzie jałowe pompowanie energii
    w MURY żeby się nie wystudziły i by potem nie pożerały ciepła z powietrza,
    bo zabraknie wtedy czasu na wypracowanie komfortu cieplnego na te 6h
    "mieszkania".

    --
    Pozdor Myjk