  • Data: 2011-09-18 15:46:21
    Temat: Re: Obliczenia cieplne - ver. 1.2
    Od: ppred <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-09-18 13:53, Budyń pisze:
    > Pozwalam sobie przeniesc rozważania o opłacalnosci termoizolacji do nowego wątku,
    albowiem napisałem arkusz, który pozwoli wprowadzać dane swojego budynku i zobaczyć
    wpływ izolacji na koszty ogrzewania. Arkusz leży tu:
    www.lotniczefotki.pl/obliczstraty.xls
    > Wersja jest rozwojowa, uwagi przyjmuję :-)

    Może jeszcze dołożyć okna połaciowe, drzwi/bramy garażowe - mają
    współczynniki zwykle sporo gorsze od okien rzędu 1,4-1,6

    Zdaje się powinny być tez uwzględnione oprócz zysków słonecznych tzw.
    zyski bytowe - każdy człowiek to ok. 0,1kW wypromieniowywanej energii :)
    + AGD plus telewizory.

    W swoim projekcie budowlanym miałem coś takiego "Domyślny wskaźnik
    wewnętrznych zysków ciepła pomieszczenia" = 7W/m3

    Ale można tego nie uwzględniać będzie dzięki temu poprawka na "fachowców"

    Aha dla osób budujących ściany z ceramiki poryzowanej czy betonu
    komórkowego trzeba dołożyć opór cieplny pochodzący z materiału
    konstrukcyjnego.
    Dla silikatów można sobie to darować i liczyć tylko izolację z ocieplenia.

    pzdr,
    ppred