  • Data: 2013-03-22 19:02:48
    Temat: Re: Ocieplenie bloku
    Od: "M." <...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-03-22 10:28, Ergie pisze:

    > Zależy dla kogo. Dla starszych mieszkańców którzy grzeją non stop nie
    > ma. Dla młodych którzy często wyjeżdżają ma. Największy sens ma dla tych
    > którzy trzymają pste mieszkanie na przyszłość jako lokatę kapitału - bo
    > dzięki temu nie musza płacić za ogrzewanie.

    > W wielu znanych mi przypadkach było kiedyś wspólne ogrzewanie (wspólna
    > instalacja CO zasilana z ciepłowni lub kotłem znajdującym się w
    > piwnicy), a po tym jak mieszkańcy powykupywali swoje mieszkania porobili
    > sobie indywidualne instalacje CO i mają osobne kotły. Wtedy problem
> [...]

    Nowa instalacja w takim budynku to:
    1. pion robiony wspólnie
    2. Zrycie wszystkich podłóg (trzeba poprowadzić rury w wylewkach i
    wprowadzić do mieszkania).

    Moim zdaniem koszty tego to jakieś 10-50 tys. zł na lokal (trzeba
    wymienić wszystkie podłogi i zrobić nowe wylewki; zakładam, że nikt o
    zdrowych zmysłach nie będzie rozprowadzał rur do CO przez przedpokój do
    pokoi wierzchem).

    Nadal ci nie wierzę, że jest to opłacalne.

    M.