  • Data: 2010-07-02 10:06:45
    Temat: Re: Ocieplenie dachu ? Sens ?
    Od: kaszpir <k...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Sufit będzie miał 20cm wełny.

    Poddasze będzie użytkowane jako strych , choć może w przyszłości
    powstaną tam jakiejś 1,2 pokoje ...

    Za podłogę będzie służyła płyta OSB 22mm ..

    Budowlaniec powiedział mi że mimo że na poddaszu nikt nie będzie
    mieszkał to warto dać wełnę (z 30cm) lub jakiś isobooster ??? i jednak
    ocieplić dach bo dużo ciepła będzie mi uciekało przez dach ...

    Poddasze nie będzie ogrzewane ...

    Zastanawiałem się czy poprosić aby doprowadzili mi ogrzewanie na górę
    (bez grzejników) (same zawory) aby w przyszłosci w razie czego
    wystarczyło by podłączyć grzejniki i po wykonczeniu poddasza można by
    było tam także zamieszkać ...

    Jednakże jeden fachowiec powiedział mi że jak u góry będą rury i itd
    to w zimę mi wszystko popęka , bo na nieocieplonym poddaszu
    temperatura jest taka sama jak na zewnątrz budynku ...

    Nie ukrywam że na wykończenie poddasza i ocieplenie poddasza kasy
    brak. Może i by się znalazło kasę ale odbyło by to się kosztem
    wyposażenie i wykończenia domu na wiele wiele lat ...

    Inny fachowiec powiedział że jak ocieplę dach a nie będę tam mieszkał
    a co za tym idzie ogrzewał to wejdzie wilgośc a co za tym idzie będzie
    grzyb i pleśń ...

    Jak to wygląda ?
    Powiedzmy że mamy ocieplony sufit (20cm wełna) + płyta OSB 22mm i nie
    ocieplony dach ...
    Rozumiem że na poddaszu będzie bardzo zimno ale na parterze będzie
    ciepło , czy aż tak dużo ciepła mi przez sufit ucieknie ?

    Dzieki