  • Data: 2010-07-02 11:05:43
    Temat: Re: Ocieplenie dachu ? Sens ?
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    kaszpir pisze:

    > Inny fachowiec powiedział że jak ocieplę dach a nie będę tam mieszkał
    > a co za tym idzie ogrzewał to wejdzie wilgośc a co za tym idzie będzie
    > grzyb i pleśń ...
    >
    > Jak to wygląda ?
    > Powiedzmy że mamy ocieplony sufit (20cm wełna) + płyta OSB 22mm i nie
    > ocieplony dach ...
    > Rozumiem że na poddaszu będzie bardzo zimno ale na parterze będzie
    > ciepło , czy aż tak dużo ciepła mi przez sufit ucieknie ?

    Różne są tu szkoły prezentowane. Ja wymyśliłem sobie, że dam aż do
    kalenicy jedną warstwę wełny między krokwie - może 12, może 14 cm, bo
    krokwie u mnie mają 16 cm, a wentylacja pod deskowaniem musi być. Druga
    warstwa - gdzieś dwunastka wełny, będzie na skosach poddasza i na
    suficie - dom z poddaszem użytkowym, ale ponad sufitem jest jeszcze
    całkiem spora przestrzeń i będzie jak znalazł na np. przechowywanie
    pudeł, żeby mieć gwarancję na różne rupiecie, których przybywa jak
    grzybów po deszczu.

    Tym sposobem będę miał częściowo ocieploną przestrzeń powyżej lekkiego
    stropu, ale ogrzewania tam nie mam zamiaru doprowadzać :-).

    Na Twoim miejscu też bym tego nie robił. Jak okaże się, że będzie to
    konieczne, wówczas to zrobisz - teraz szkoda kasy :-). Przeróbka jest
    wbrew pozorom mniej kosztowna niż wydawanie pieniędzy teraz tylko po to,
    by uspokoić swoją źle pojętą zapobiegliwość :-).

    pozdr
    robercik-us