  • Data: 2009-03-27 08:47:26
    Temat: Re: Ocieplenie od wewnatrz. Doktorat punktu rosy.
    Od: "Winetoo" <w...@n...spam.please.com> szukaj wiadomości tego autora

    news:gqh2pv$46g$1@news.interia.pl...
    > Witam.
    >
    > Jechalem sobie dzis z budowy samochodem i rozwazalem co zrobic ze sciana
    > szczytowa na strychu. Zalozenia w czasie budowy byly takie, ze strych nie
    > bedzie ogrzewany i ocieplona sciana szczytowa nie bedzie potrzebna, a
    > jakby co to ocieple ja od wewnatrz. Jak to zwykle, dzis wolal bym zeby
    > bylo inaczej. Sciana jest z maxa otynkowana z zewnatrz i nieocieplona.
    > Pomyslalem sobie, ze skoro strych jest za pralnia, wiec logicznie jest to
    > najlepsze miejsce do suszenia gaci po praniu. Sciane gdybym chcial
> [...]

    Po pierwsze aby wykropliła się rosa to musi być odpowiednio dużo pary
    wodnej. Jeśli ocieplisz ścianę od środka i na to dasz izolazję z folii
    paroszczelnej (nie paroprzepuszczalnej) to wilgoć nie będzie miałą sięjak
    dostać do zimnej ściany i sięnie skropli.

    Robi siętak standardowo w budownictwie szkieletowym gdzie patrząc od środka
    jest płyta g-k wełna i ściana osłonowa. Czyli de facto jest to mur ocieplony
    od środka :-)

    Mieszkałem dwadzieścia kilka lat w takim domu i nie było żadnych problemów.
    Należy jednak pamiętać aby folia paroszczelna była _szczelna_. no i zapenić
    jakąś wentylację bo skoro przez ściany nic nie będzie uciekać to cała wilgoć
    z prania musi zostać odprowadzona w inny sposób.

    Pozdrawiam
    Winetoo