  • Data: 2009-10-24 09:54:55
    Temat: Re: Ocieplenie zewnętrzene domu po tynkach
    Od: "koniu" <konrad_maupa_konmar.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Ale to mówisz o tynkach wewnętrznych.
    > Ja także tynki wewnątrz robiłem zimą. Tu nie ma problemu z odparowaniem o
    > ile dobrze pracuje wentylacja.
    > Problemem jest uwięziona wilgoć pomiędzy ścianą, a nieprzepuszczającym
    > wilgoci styropianem.
    > Wilgoć ta będzie bardzo długo przenikała do wewnątrz zanim całkowicie
    > wyschnie.
    > Koniu piszesz jeszcze, że chcesz w okresie zimy robić wykończenia tzn.
    > płytki i chyba gipsówki także. Wtedy jeszcze bardziej pogorszysz sytuację,
    > bo zamkniesz drugą drogę ucieczki tej wilgoci. Położysz gipsówki i pojawią
> [...]

    Witam !
    Gispu wlasnie nie bede kladl.
    Zamierzam robic podlogi tj. plytki ceramicze, oraz obsadzis zlewy, WC, wanne
    i inne sprzety, moze jak juz bedzie sucho meble w kuchni.
    Caly czas bedzie chodziło ogrzewanie albo grzenikowe albo bede palil u gory
    kominkiem, cieplo bedzie rozprowadzane mechanicznie.
    Rozmawialem z wykonawca, brak ocieplenia praktycznie uniemozliwia prace w
    zimie, chyba ze ostro sie pali zeby utrzymac temp. okolo 10 st.
    Raczej sie zdecyduje ociepliz z zewn. ale od samego poczatku wzmoze
    wentylacje i ogrzewanie aby osuszac w srodku ile sie da. moze co zimy mury
    wyschna.

    Jeszcze jedno, tynk jest cienki max 15mm, sciany 2 razy gruntowane wiec nie
    wziely na siebie zbyt wiele wilgoci, a przed tynkowaniem bylu suche
    praktycznie jak pieprz.

    Pozdr.
    koniu