  • Data: 2009-10-24 13:33:02
    Temat: Re: Ocieplenie zewnętrzene domu po tynkach
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:hbug0t$ei9$1@inews.gazeta.pl...

    > Ale to mówisz o tynkach wewnętrznych.

    Owszem wewnetrzynych, ale i zewnetrznych. Bywalo, ze tynkarze tynkowali w
    dzien kiedy bylo powiedzmy 10C na sloncu a w nocy nawet -5 i tynk siedzi i
    ma sie swietnie. Ale oczywiscie glownie chodzilo o tynki wewnetrzne a to dla
    tego, ze ktos tu wspomnial, ze wilgotne tynki to jakas katastrofa jak mroz
    przyjdzie. A to zadna katastrofa. Tynki maja sie swietnie i odbic ich ze
    sciany nie mozna przy okazji wykuwania bruzd pod baterie itp. Mozna by
    stwierdzic ostroznie, ze tynki jesienno zimowe beda wrecz znacznie lepsze,
    bo nie wysychaja zbyt szybko i czas wiazania sie wydluza.

    > Problemem jest uwięziona wilgoć pomiędzy ścianą, a nieprzepuszczającym
    > wilgoci styropianem.
    > Wilgoć ta będzie bardzo długo przenikała do wewnątrz zanim całkowicie
    > wyschnie.

    No ja tez tak uwazam, tylko czy znowu ta ilosc wilgoci nie jest tu
    przeceniana? W koncu ile tej wilgoci w tynku gruposci 1 -1,5cm? Czasami tyle
    kleju idzie pod styro klejony na ramke, a jak tynki byly zrobione pare dni
    temu nawet, to tej wilgoci i tak sporo juz odparowalo. Tak sobie na
    poczekaniu wymyslilem. Nie wiem tylko po co ten tynk pod styropian.

    Tez mozliwe.

    Pozdro.. TK