  • Data: 2022-06-01 11:30:40
    Temat: Re: Oczko wodne i problem
    Od: a a <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Wednesday, 1 June 2022 at 07:36:04 UTC+2, A S wrote:
    > Witaj w klubie.
    >
    > Nie mam zewnętrznego filtra, za to w sposób ciągły, powoli wymieniam wodę, której
    mam pod dostatkiem. Woda z dna idzie (dobrze mieć zagłębienie ściągające szlamy,
    gówna, odpadki) na ogród, a w jej miejsce trafia świeża.

    > Mętnienie po dobie może wiązać się z zażelazieniem. Rozpuszczone żelazo utlenia się
    i wytrąca po dniu lub dwóch. Woda na powrót staje się przezroczysta. Spróbuj w
    jakiejś wannie czy beczce, gdzie nie ma ryb. Aby przyspieszyć do kilku godzin, włóż
    tam pompkę natleniającą. Krótkotrwała mętność zdradzi obecność żelaza. Ten Twój
    deszcz zdaje się to potwierdzać.

    > Co do filtra zewnętrznego - kiedyś eksperymentowałem z dużą drewnianą skrzynią
    wielkości grządki ogrodowej, dokładnie wyłożoną folią i napełnioną mytym żwirem,
    kamykiem, itd. Skrzynia stoi nieco wyżej, wode mała pompka podaje na wierzch złoża, a
    na spodzie jest wannowy wylew. Czyli grawitacyjne przejście wody przez złoże od góry
    do dołu. Taka skrzynia jest niebywale żyzna (azot). Należy tam coś posiać/posadzić.
    Jest zabawa dla żony.

    > Do budowy wszelkich filtrów polecam maty poliwęglanowe do kupienia na Allegro lub w
    sklepach tapiserskich (wypełnienia wersalek, itd). Grosze, różne gęstości, grubości,
    niezniszczalność, łatwość mycia. Doskonałe.

    > Polecam też filtr z tzw. kosza nasypowego od hipermarketów, wyścielonego grubą
    warstwą wełny poliwęglanowej i ustawionego tak, aby woda spływała do oczka.

    > Przepływność 200l/h na takie oczko by wystarczyła, ale szczególnie przy filtrze
    zewnetrznym należy wyrzucać odchody, czyli czerpać z dna. Zrób próby, co tam jest
    wyciągane i ewentualnie większa pompka włączana okresowo (masz akumulator).

    > pozdr serd
    > --
    > A S
    woda ze skażonej studni nie nadaje się do oczka i należy ja zastąpic wodą z
    wodociągu, uzupełniając deszczówką

    1m3 wody z wodociągu to grosze i problem rozwiązany

    Woda się sama oczyszcza i uzyskuje przezierność, gdy jest doswietlona UV i
    dotleniona.

    Wtedy ulegaja utlenieniu wszelkie pływające syfy i opadają na dno.

    Do mieszania, dotleniania wody nie jest potrzebna żadna pompka, bo to nie jest
    akwarium,
    a wystarczy mini solarna fontanna

    I problem rozwiązany za grosze.

    Osad powinien opadac na dno i tam pozostawać, aby wspomagac fermentację beztlenową,
    która też oczyszcza oczko z osadów nocą.

    Skazonej wody ze studni nie należy używać dla rybek bo też zostana zatrute i będa
    chorowały

    Kurasie to jest fake i spam i wymagają dużego zbiornika, a nie oczka

    Na olx, allegro są miliony kurasiów bo Zenki zwierzyły interes, gdy akwaria się
    latem nie sprzedają, i dostanie się po 1 zl a nawet za frico, bo zainteresowanie jest
    zerowe, a kłopot duży

    karasie do oczka 8033831733 - Allegro.pl
    https://allegro.pl/oferta/karasie-do-oczka-803383173
    3

    Do sprzedania karasie ozdobne do oczek wodnych oraz wiele innych gatunków ryb różnej
    wielkości cena 3 zł za karasia 8 cm .Posiadam karasie różnej wielkości oraz kilka
    kolorów. Nie wysyłam ryb.odbiór wyłącznie osobisty. Dostawa i ...