    From: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Od stycznie niższe ceny gazu
    Date: Fri, 9 Nov 2012 13:04:16 +0100

    Użytkownik "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl> napisał w wiadomości
    news:k7im4b$pin$1@flis.man.torun.pl...

    > Mi powiedział instalator jak ładuje się opał. Sam byłem zdziwiony bo
    > zapewne tak jak 99% ludzi najpierw bym otworzył worek i od góry sypał ...
    > A jest to błąd , bo worek w całości wkłada się do podajnika i wyjmuje z
    > podajnika sam pusty worek ...
    > Ale jak ktoś chce mieć syf w kotłowni to proszę bardzo.
    > Ja w ten sposób ładuje opał i syfu nie mam ...

    Praktyka czyni mistrzem.

    > Nie to nasze wspólne zajęcie (załadunek).
    > Worek bierzy w dwójkę bo worek u mnie waży około 25-40kg każdy.
    > W dwójkę wkładamy worek do podajnika i później wyjmujemy pusty worek.
    > Natomiast czyszczenie pieca i wywalanie popiołu to moje zajęcie. Żona
    > potem myje mopem kotłownię.
    No to kolejny argument na twoją niekorzyść. Dwie osoby do załadunku i
    jeszcze jazda na mopie.
    A co jak chcesz wyjechac na dłużej albo oboje na dłużej? Klucze sąsiadom?

    > Pisałem . U mnie w kotłowni jest regał i służy jako spiżarnia. Jest tam
    > też pralka i suszy się tam pranie.

    Niech ci będzie, masz czysto, ale musisz specjalnie o to dbać czyli
    dodatkowe czynności sprzątające. To też na twoją niekorzyść.

    > Kotłownia MUSI mieć własny dopływ powietrza i sprawną wentylację. Więc
    > skąd ta cofka ?

    Dostęp powietrza zapewne przez jakąs rurę fi 110-160 a powierzchnia drzwi
    otwieranych wielokrotnie większa. Ciśnienie w kotłowni napewno tak szybko
    się nie zrównoważy przez ten otwór.

    > W tym samym miejscu można by trzymać pakowany opał ...

    No nie do końca. Z drewna nie mam czarnej wilgotnej mazi na kostce.

    > Oczywiście można sobie kupić ale to też koszt.

    Który się zwraca przy pierwszym zakupie nieciętego drewna. Mało tego,
    kupujac niepocięte metrówki wbijasz paliki i jesteś w stanie zapłacić za
    rzeczywista przywiezioną ilość a z drewnem ciętym i rabanym to wiesz jak to
    jest. Powietrza sporo i kjakaś kupa wysypana przed domem i gadka że to ma
    być te 4mp które pan zamawiał. No i 4mp ciętego a 4 mp nie ciętego gdybyś
    zwazył to też na korzyść nieciętego. Słowem kupując nie cięte sprzedawca
    się nie rąbie ani nie natnie.

    Marek