    From: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    <k7gglq$s17$1@flis.man.torun.pl> <k7h5p2$2jr9$1@news2.ipartners.pl>
    <k7h97h$upg$1@usenet.news.interia.pl> <k7ham3$2lps$1@news2.ipartners.pl>
    <k7iiqt$r0e$1@usenet.news.interia.pl>
    <509ce04b$0$1212$65785112@news.neostrada.pl>
    <k7is2o$8s8$1@usenet.news.interia.pl>
    Subject: Re: Od stycznie niższe ceny gazu
    Date: Fri, 9 Nov 2012 14:10:22 +0100

    news:k7is2o$8s8$1@usenet.news.interia.pl...

    > Wiesz co, mi tu chodzi po glowie taki przypadek: grzanie pradem jest super
    > tanie, bo gdyby palic banknotami to prad wychodzi jak za darmo. Mozesz
    > sobie zakup rebarki relatywizowac na wiele roznych sposobow i do jakichs
    > ciekawych wnioskow napewno dojdziesz. Dla mnie to po prostu dodatkowo
    > wydane 900zl i tyle. Nigdy nie kupie nic do spolki z zadnym sasiadem. To
    > co zrobisz rebarka zrobisz siekiera, nie musisz zamawiac rabanego nie
    > majac rebarki. Dalej nic poza urokiem nie uzasadnia przenoszenia kotlowni
    > do salonu.

    No to inaczej. Zamiast ciętego po 200zł zamówimy nieciętego z rębarką tez po
    200zł.
    Ta transakcja będzie mnie kosztowała jedną sobotę roboty.

    > Nie wiem dlaczego nie ma prawa. Nie znam takiego przepisu. Natomiast wiem,
    > ze sznur nie gwarantuje pelnej szczelnosci.

    Ale ciąg w kominie gwarantować powinien stałe podcisnienie w palenisku aby
    spaliny opuszczały palenisko przez komin a nie przez przez nieszczelny
    sznur.

    > Tez mam kwadrat 20cm, ale nie mieszkam na gorce. Wogole nie mieszkam w
    > zadnych gorach i moze to jest ta tajemnica. W naszym regionie takie
    > zachowanie nie jest niczym nienormalnym.
    A jak masz wyprowadzonu komin ponad dach? Jak wysoko nad kalenicą? Może za
    nisko i opływające powietrze kalenicę wtłacza się do komina?

    > Masz racje, popelnilem maly blad. Liczylem 8m^2 dwukrotnego malowania, tak
    > zamawialem farby docelowo. Wiec 10m^2 na jeden raz jest pewnie mozliwe. Co
    > do kislu i walka, nie bez powodu pisalem o walku Anza i co do kislu to
    > dobrze i zle. Dobrze, bo nie leje sie po scianie i daje sie ladnie
    > rozprowadzic, ale to nie tak, ze mozna sobie malowac i malowac jednym
    > namoczeniem walka cala sciane. Jak przesadzi sie z "rozciaganiem" farby to
    > pozniej widac kazde pociagniecie walka.

    Wiem. malowałem już kiedyś gęstymi farbami ale zwykłym wałkiem. Należy
    malować tak aby malowane pasy poprzednie i następne były mokre. To widać
    przy odpowiednim oświetleniu. I nie poprawiać niczego wstecz.

    > Na trzydziesto metrowy sufit wymalowalem pewnie wiecej jak polowe wiaderka
    > 10 litrow Tikkurila Pure White, malowanego dwa razy. Gipsowane i
    > zapodkladowane jak szklo, wiec nic w tynk nie wsiakalo. Ale jak widzisz
    > sam, cztery litry farby na salon to jednak troche malo.

    Zobaczymy... Pomaluję dam znać.

    > Ja myje myjka, 150 bar w piec minut myje idealnie.
    W domu teraz też tak myję ale w bloku nie dało się więc była wanna i
    przysznic.

    > I kolor nie jest tu bez znaczenia. Inaczej maluje sie jasnymi kolorami, a
    > inaczej grafitem np. Grafit nie wybacza bledow, jakiegos oszczedzania.

    Kominek szary kolor a ściany to brudny delikatny beż.

    > Nie neguje tu wyborow, nie mebluje nikomu domu. Uwazam po prostu, ze do w
    > miare stalego palenia zdecydowanie lepiej syf z salonu wyniesc do kotlowni
    > tam gdzie potencjalnie jego miejsce, uzywajac sprawniejszych urzadzen niz
    > kominek.

    Ale tu dochodzi jeszcze jedna sprawa. Wynieść do kotłowni kominek? Nie da
    się. Trzeba kanał dymowy, trzeba nie kominek lecz kocioł, pompki i osprzęt i
    więcej miejsca. To są koszty. Kominek z obudową włącznie kosztował mnie
    średnią krajową więc jak się zepsuje coś, pęknie wkład albo stwierdzimy dość
    kominka to rozebrać nie żal. Póki co, jest to mebel. Ciepły mebel a nie
    źródło ciepła.

    Marek