    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Od stycznie niższe ceny gazu
    Date: Thu, 15 Nov 2012 16:24:05 +0100
    <50a4f1ed$0$1303$65785112@news.neostrada.pl>
    <0...@g...com>

    dyskusyjnych:00b9ca3d-4ad1-4e7d-b543-786a921eb7ae@go
    oglegroups.com...

    > Masz rure z gazem, a ja nie mam - wiec nie ma wogole o czym dyskutowac ;)
    > Ja sobie moge podyskutowac z ekogroszkowcami np. I tak tez robie -
    > szczegolnie z moimi
    > sasiadami ktorzy po roku-dwoch uzywania maja go po dziurki w nosie. Jeden
    > sasiad ma tez pompe i sobie chwali, a sasiadka ktora buduje tuz obok mnie
    > jako ostatnia i
    > jeszcze ma stan surowy - tez zdecydowala sie na pompe :) Bez wzgledu na
    > koszty inwestycyjne, bo albo moze zostac palaczem albo miec wygodne
    > ogrzewanie.
> [...]

    Jest jeszcze trzecie rozwiązanie które ostatnio spotykam częściej niż PC -
    grzanie prądem w nocnej taryfie i podłogówka, albo grzejniki + bufor.
    Znajomy ma np. bufor 3m3 i zwykłe grzejniki. W użytkowaniu wychodzi
    oczywiście drożej niż PC, ale koszty inwestycyjne są mniejsze, a przy dobrze
    ocieplonym domu różnica zwróci się dopiero po kilku latach.

    Spotykam się ostatnio też często z jeszcze prostszym systemem: zamiast kotła
    elektrycznego mata grzejna w podłodze i bojler dla CWU. Jeśli chodzi o
    koszty inwestycyjne jest to najtańsze rozwiązanie bo nie trzeba robić
    rurowej instalacji do CO, jest też banalnie proste w sterowaniu i nie ma
    żadnych elementów ruchomych (jak np. pompy) które mogłyby się zepsuć.. W
    domkach poniżej 100m2 i standardowym ociepleniu, albo w większych prawie
    pasywnych często takie rozwiązanie sumarycznie wychodzi najtaniej.

    Pozdrawiam
    Ergie