    From: Arte <a...@s...info.pl>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Re: Odkurzacze HEPA13 np electrolux + s-bag anti odour
    Date: Fri, 17 Jul 2009 14:27:37 +0200

    Koteczek pisze:
    > Witam
    >
    > Pytanie do posiadaczy np ultrasilencera lub ultraone bo o nich mysle glownie.
    > Ale prosze o odpowidz kazdego kto ma odkurzacz lepszej marki z HEPA13.
    >
    > Czy z tymi wszystkimi filtrami HEPA wiaze sie brak smrodu kurzu, jak z
    > tradycyjnego odkurzacza ala zalmer? Podly odor z d... odkurzacza.
    >
    > Hepa niby zatrzymuje czastki do ilus tam mikronow ale czasteczki chemiczne
    > odpowiedzialne za smrod chyba mniejsze? :)

    Ja mam workowca z HEPA 13 (Samsung SC 6360) powietrze jakie wydziela z
    siebie odkurzacz jest zwyczajne tylko ciepłe. W tym modelu nawet jest to
    rozwiązane tak nietypowo, że powietrze wydalane jest nie na tyłu
    odkurzacza a do przodu bocznymi kanałami, myślę, że między innymi dzięki
    takiemu rozwiązaniu ten odkurzacz jest taki cichy (tylko 70 dBA). Filtr
    co jakiś czas oczyszczam ze zgromadzonego na nim kurzu poprzez
    wytrząśnięcie go. Zapachów zatem w "wydychanym" powietrzu nie ma, gdyż
    filtrowane są wszystkie małe cząstki.

    Jednak jeśli masz pełen worek kurzu i długo nie będziesz używać
    odkurzacza, to jednak lekki zapach się pojawi zaraz po włączeniu
    odkurzacza. Miałem taki przypadek, gdy zapomniałem wyrzucić worka a nie
    odkurzałem miesiąc (nie było mnie w domu).

    > Watpliwosc dodatkowo wzmocnil fakt sprzedazy workow anti odour S-Bag przez
    > firme electrolux. Czyli jednak ze zwykymi workami tez bedzie capic :-( ? A
    > jesli tak to czy ktos testowal wlasnie takie worki anti-odour i jak to dziala?
    >
    > A moze bedzie capic znacznie mniej nawet ze zwyklymi workami?

    Jeśli już, to będzie capić nieporównywalnie mniej.

    > Ze starego zelmera to przy wymianie worka na nowy (wiekszy ciag z tym zwiazany
    > a wiec i wiecej powietrza wydostaje sie z odkurzacza "od d... strony") to
    > wiazala sie zadyma kurzowa. Po prostu tak slabo worki oddzielaly kurz ze
    > zbieral on sie w calym przedziale silnika i filtrze (w " " bo to zwykla
    > filzelina marna) wylotowym. Mocniejszy ciag wydmuchiwal ten caly syf na
    > zewnatrz. Razem ze smrodem...
    >
    > A moze smrod to nie zapach kurzu ale jakies procesy gnilne w worku? Chociaz
    > teoretycznie jest tam sucho. Nie robilem habilitacji z odkurzania to tez mnie
> [...]

    Smród jest wynikiem odchodów wydzielanych przez roztocza, które się tym
    kurzem (resztkami organicznymi) żywią.

    Aby Tego smrodu nie było, gdy ma się dobry filtr, należy zatem
    przestrzegać tylko jednej zasady: Jak wyjeżdża się na dłużej, to przed
    wyjazdem wyrzucić worek, aby roztocza nie miały gdzie grasować. ;)

    Polecam też używać worków z mikro-włókna a nie zwykłych papierowych.
    Taki materiał jest dodatkowym dobrym filtrem a jednocześnie nie
    ogranicza ciągu.

    Pozdrawiam,
    Arte