    From: RD <r...@g...com1>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Odmienne podejście do budowania.
    Date: Mon, 08 Jul 2013 22:36:05 +0200

    W dniu 2013-07-06 12:34, Bolko pisze:

    > Alternatywa:
    > Wynająć plac i wybudować dom na drewnianym szkielecie.
    > A 15 lat póżniej
    > - dom spalić działkę
    > - dzieci wysłać w świat
    > - samemu wrócić do mieszkania
    >
    > Dom jakieś 150 kzł/ 15 lat= ~1000 zł/m-c
    > Działka 1000 zł/m-c (chyba)
    >
    > Czyli koszty wynajęcia dużego mieszkania w Krakowie
    >
    > Coś pominąłem?
    > Proszę o sensowne kontrargumenty? :)

    Myślę, że budowa i mieszkanie w domu, to sposób na życie, a nie
    ekonomiczna wycieczka. Jak chcesz tak przeliczać złotówki, to zrób to,
    co będzie najtańsze i tyle. Bo jeśli zaczniesz budowę i zobaczysz, że
    musisz w jakieś wykończenia, drewno czy inne rzeczy wkładać pieniądze,
    których później nie odzyskasz, to może szybciej zrezygnujesz, niż
    zaczniesz. No chyba, że przewartościujesz swoje życie i sposób na nie,
    że nie pieniądze się liczą, że warto mieć kawałek "własnego" ogrodu,
    domu, przestrzeni, bez względu na czynnik ekonomiczny.

    Wracając jednak do meritum.. pomysł niegłupi, ale może się okazać, że
    czegoś do końca nie obliczysz i wyjdzie porównywalnie z sensownym
    projektem domu parterowego gdzieś na wsi, ew. przebudową istniejącej tam
    jakiejś rudery. :>

    Acha, pamiętaj, że najem czegokolwiek nie jest nigdy pewny. Jutro może
    przyjść właściciel, wypowiedzieć umowę najmu i kazać rozebrać Twój "dom
    na drewnianym szkielecie".

    Dam za to kontr-alternatywę - wynajmij taki dom na wsi :) Miejsce sobie
    wybierzesz, jak wypowiedzą umowę, to najwyżej nic nie stracisz. Włożysz
    w "remont" ile będziesz chciał, a koszt wynajęcia na pewno będzie
    niższy, niż dużego mieszkania w Krakowie. :>