    From: Ikselka <i...@g...pl>
    Newsgroups: pl.rec.ogrody
    Subject: Re: Odp: po co iglaki
    Date: Wed, 6 Jun 2012 23:11:07 +0200

    Dnia Wed, 6 Jun 2012 21:03:37 +0000 (UTC), g...@g...SKASUJ-TO.pl
    napisał(a):

    > Często jak ktos kupi dom z działką to wysadza tuje, świerki jodły itp.
    > Miejsce tych drzew jest w lesie.
    > Niech każdy robi co lubi. Ja tylko chciałem zwrócić uwagę na fakt, którego
    > można kiedyś żałować.
    > Na ogrodzenie tuje ok, byle strzyżone do 2 m.

    Bo ponieważ?

    > Świerki gdzieś z tyłu za domem.

    Świetna rada, zwłaszcza gdy "za domem" jest południe, pięknie zacienią
    działkę i dom :->

    > Przyjemnośc wypoczywania w sadzie owocowym w maju nie zastąpiona.

    Niezastąpiona.

    > Kupiłem kiedys tzw siedlisko ok 4 ha.
    > Lasek, łąka, nieużytek itp. Jak zawsze.
    > Ale w tym przedwojennym zagospodarowaniu 200 metrów od domu siągnął się sad.
    > Stare śliwki, jabłonie które trzeba było wyciąć. Ale nasadziłem nowe.
    > Za 2 tygodnie skosztuję papierówki z dwóch drzewek co obrodziły w tym roku
    > wspaniale.

    Widzę po terminie owocowania drzewek, że euforia Twa świeża - zaledwie od
    kilku lat gospodarujesz i już taki autorytatywny ton. Przejdzie Ci 333-]

    > W lipcu obrodzi grusza bo już to widzę. Wiśnie też się udały na 5
    > drzewkach. Dwie pozostałe coś nie bardzo.
    > Mam też pare orzechów włoskich ale te ostro tnę aby nie wybijały za wysoko.
    > Nie wymarzaja ale dają orzechy co 2 lata.
    > W ogóle w tym roku urodzaj na owoce choć było dość sucho.
    > Może jakieś ciekawe winko się ukręci?
    > Jakbym miał iglaki tobym nie miał o czym pisać. Serdecznie zachęcam do drzewek
    > owocowych.
    > Jeszcze raz powtarzam. Widok w maju bezcenny.

    Mogę o iglakach bez końca. Pisać.
    Owocowe już u mnie wycięte. Została tylko czereśnia - ma z 15 lat i tylko
    raz nie przemarzły OWOCE - w roku, kiedy nie przemarzły, wyjadły je szpaki.
    :-]
    --
    "@warczyslaw: Jak doprowadzono do tego, że nie można znaleźć asystenta,
    który by nie znał