  • Data: 2016-09-17 09:23:05
    Temat: Re: Odpływ w garażu
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Bednarka do ochrony p-porażeniowej i p-przepięciowej powinna być w
    > ławach fundamentowych żeby nie skorodowała przez czas eksploatacji
    > budynku i wąs wypuszczony miał być tam gdzie będzie rozdzielnia lub
    > punkt rozdziału TNC na TNS.

    Jakoś tą różnicówkę i w kamienicach przy wymianie instalacji robią, no
    to chyba coś zaradzi elektryk.

    > Po rogach to się rozprowadza pod odgromówkę i nie wolno łączyć otoku pod
    > pioruny z uziemieniem i otok pod pioruny żeby nie był za blisko fundamentu.

    Jest tak na oko 50cm od bloczków fundamentowych.

    > Czyli już porażka po zrobieniu ław nawet :-) Cała idea ochrony przed
    > przepięciami wzięła w łeb :-)

    Biorę pod uwagę że to może być kolejne już miejsce gdzie kasa poszła w
    piach :-)

    Ale na około budują się domy i z fundamentów u nich nic nie wystaje. To
    co, te domy nie będą miały prawidłowej instalacji elektrycznej? Chyba
    przesadzasz trochę.

    > Twój elektryk zapomniał, że musi zrobić rozdział o niskiej rezystancji i
    > możliwie bliskiej odległości od wejścia w ziemię. Zapomniał też, że ta
    > bednarka ma wystarczyć na całe życie domu.

    Elektryka znalazłem już po wylaniu fundamentów jak zobaczyłem że nie
    wszystko mi ogarnie wykonawca i kierbud. Na razie zobaczę co dalej
    zaproponuje elektryk.

    > Rozpocząłeś chocholi taniec, jak na przykład Liściasty :/

    Oj tam, sami doradzacie tu trochę pianki tu kleju i będzie dobrze :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz