  • Data: 2009-06-05 21:20:06
    Temat: Re: Odpływy liniowe do brodzika
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "qlphon" <q...@p...fm> napisał w wiadomości
    news:h05c3u$15gu$1@news2.ipartners.pl...

    > jestem w stanie zrozumieć konieczność montażu odpływu liniowego
    > z powodów "estetycznych" albo jak ktoś koniecznie chce bez progu
    > ale używanie argumentu, że tak fliserowi (glazurnikowi) bedzie łatwiej do
    > mnie nie przemawia.

    Dotarlem do zasiegu dopiero dzisiaj, niestety w gorach gdzie bylem ostatnio
    roznie z tym bywa, ale do rzeczy: nie chodzi o argument, czy bedzie latwiej
    glazurnikowi czy nie, ale o elementarne zachowanie formy i estetyki.

    > cięcia płytek o których tu mowa dotyczą tylko kilku sztuk i to tych
    > znajdujących w samym narożniku
    > pomiędzy odpływem punktowym a najbliższym jemu narożnikiem
    > cała reszta to jedna prosta powierzchnia, pochylona w dwu osiach w
    > kierunku odpływu
    > naprawdę nie widzę tu najmniejszego problemu....

    Nie do konca jest tak, zalezy gdzie ten odplyw jest. Plytki trzeba naciac
    mniej wiecej po przekatnej zeby mozliwe bylo zrobienie spadku do srodka w co
    najmniej dwu plaszczyznach tworzac cos w rodzaju koperty. Patrzac na cala
    podloge gdzie masz jedynie linie prostopadle i rownolegle, dodanie
    przekatnych w ograniczonym polu moim zdaniem nie jest ozdoba, ale mozesz
    miec inne zdanie rzecz jasna. Jezeli zrobisz niezamknieta kabine, mozna
    "zamknac" ja odplywem liniowym i wszystko wyglada git. Jest kabina
    ograniczona szyba scianami i odplywem liniowym. Calosc jest proporcjonalne i
    nie wyglada jak przylepione cos, bo inaczej nie dalo sie zrobic. To samo
    dotyczy moziki o ktorej piszesz ponizej. Ja tak sobie wyobrazam lazienke i
    tak zrobilem u siebie. Plytki beda od drzwi do sciany nieprzerwanie z
    pokrywajaca sie fuga, tworzac calosc pomieszczenia. Zewnetrzna scianka
    kabiny to szyba, nie bedzie drzwi. Calosc lekka, przestrzenna i z wyraznymi
    nierzucajacymi sie w oczy granicami. Wszystko kwestia gustu i chyba nie
    bardzo jest o czym gadac. Przy okazji glazurnik ma latwiej, do tego nie
    bedzie ciecia i potencjalnego ryzyka spierniczenia czegos.

    Pozdro.. TK