  • Data: 2016-06-13 09:01:55
    Temat: Re: Odświeżenie starego stołu
    Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu sobota, 11 czerwca 2016 02:38:20 UTC+2 użytkownik JDX napisał:
    > On 2016-06-07 14:53, quent wrote:
    > [...]
    > A jak się sprawdza pod względem mocowania maszynki do mięsa czy
    > nap..ania młotkiem do mięsa (oczywiście nie bezpośrednio tylko przez
    > deskę)? Czy często trzeba powtarzać olejowanie? Chciałbym odnowić matce
    > stolik w kuchni, a w sam raz zostało mi trochę oleju, którego używam do
    > mniej narażonych na urazy mechaniczne mebli (blat w łazience, zabytkowy
    > stolik do salonu). A jeśli nie oleju, to czego należałoby użyć, aby
    > powłoka była w miarę odporna mechanicznie? Jakiegoś lakieru do parkietów?

    Pomieszanie z poplątaniem.

    1. Żadna powłoka nie poprawia trwałości powierzchni. Żadna. Jak chcesz aby ci drewno
    było "twardsze" to trzeba obić je blachą. Żaden lakier ani olej, farba czy cokolwiek
    nie poprawi wytrzymałości deski na uderzenia, sciskanie, rysowanie. No, deczko pomoże
    na ścieranie i tyle.

    2. Olej nakłada się jak potrzeba. Jak sie wytrze, porysuje to się nakłada i czeka do
    wyschnięcia. Czasem starczy na rok, czasem na 3 lata a czasem na 4 miesiące bo się
    mocno w danym miejscu rysuje.

    3. Olej można nałożyć miejscowo. Czyli tylko tam gdzie się deska wytarła.
    Przy nakładaniu bardzo miło pachnie. Czyli nie ma problemu z smrodem i wietrzeniem.

    4. Ma te wade że deska zaolejowana nie nadaje sie zbytnio do późniejszego
    zalakierowania.

    5. Jak chcesz lekki połysk to możęsz taki olej zawoskować. To nie da efektu
    "szkiełka" ale połysk będzie.

    6. Lakiery jachtowe, diamentowe, twarde i inne są dosyć trwałe ale tylko jesli chodzi
    o scieranie. Od innych urazów drewna zbytnio nie chronią.