  • Data: 2016-06-11 11:37:13
    Temat: Re: Odświeżenie starego stołu
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu sobota, 11 czerwca 2016 02:38:20 UTC+2 użytkownik JDX napisał:

    > A jak się sprawdza pod względem mocowania maszynki do mięsa czy
    > nap..ania młotkiem do mięsa (oczywiście nie bezpośrednio tylko przez
    > deskę)? Czy często trzeba powtarzać olejowanie? Chciałbym odnowić matce
    > stolik w kuchni, a w sam raz zostało mi trochę oleju, którego używam do
    > mniej narażonych na urazy mechaniczne mebli (blat w łazience, zabytkowy
    > stolik do salonu). A jeśli nie oleju, to czego należałoby użyć, aby
    > powłoka była w miarę odporna mechanicznie? Jakiegoś lakieru do parkietów?

    O lakierach zapomnij - popeka i latwo tego nie naprawisz :)
    Ja w kuchni blaty smaruje twardym olejowoskiem Osmo. Daje to minimalnie
    wieksza odpornosc niz zwykly olej ale cudow sie nie spodziewaj - to nie
    lakier :-) Do tluczenia miesa uzywam dodatkowej dechy z drewna.
    Olejuje raz na rok, choc od ostatniego chyba minelo 1,5 roku i jakos
    sladow zuzycia nie widac specjalnie :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.