    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: Odwiert - pompa ciepla - glebokosc
    <1sqzducvuljce$.dlg@myjk.org> <16bvj6i9646v6$.dlg@myjk.org>
    <599095ac$0$15187$65785112@news.neostrada.pl>
    <yzgw6zoo9agn$.dlg@myjk.org> <599c15bc$0$5163$65785112@news.neostrada.pl>
    <w...@m...org>
    <3...@g...com>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <8...@g...com>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <2...@g...com>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <7...@g...com>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <7...@g...com>
    Date: Wed, 23 Aug 2017 13:14:51 +0200

    Pan Adam Sz. napisał:

    > Z czego odzyskasz max połowę. Bo druga połowa sama się niejako odzyskuje :)

    Dużo mniej niż połowa. W większości przypadków ciepła woda leci wprost
    do rury odpływowej.

    > Nie możesz tej wody po prostu przekierować do jakiegoś skutecznego
    > wymiennika, bo chodzi przede wszystkim o wodę z kąpieli - czyli brudną
    > i tłustą, która zwykły wymiennik szybko zatka.

    Odbiór ciepła ze zbiorników jest stosunkowo łatwy, łatwiejszy niż przez
    wymiennik przepływowy. Jest jeden obieg czystej wody, nic nie może się
    zapchać. Zbiorniki z, za przeproszeniem, gnojowicą nagrzewają się same
    z sienie do jakichś 60 stopni. Tam da się wodę grzać wprost.

    > Ale gdzie chcesz tą "wodę lodowatą" zrzucać i skąd niby nagle się jej
    > znajdzie więcej?

    Jest jej tyle samo, co wody pobranej do podgrzania. A zrzucać ją mogę
    choćby do Wisły (to w moim przypadku).

    > Ki cuda?

    Delta-te wieksza.

    --