  • Data: 2010-10-19 23:47:53
    Temat: Re: Ogrzewac elektrycznie czy wymienic kaloryfery ?
    Od: "Marek" <d...@t...orange.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Evanduril" <m...@m...org> napisał w wiadomości
    news:i9ifmq$a26$1@news.net.icm.edu.pl...
    > Jeszcze dodatkowe pytanie, jesli mozna, ale w innej kwestii. Przypomne -
    > stary blok, 4 pietro (ostatnie), 47m2, 3 pokoje, blok slabo ocieplony, a w
    > zimie nawiewa zimne powietrze przez komin w lazience. Okna szczelne
    > plastikowe.
    >
    > Obecnie sa stare zeliwne kaloryfery. Co ma wiekszy sens - zarowno jesli
    > chodzi o poprawe grzania jak i koszty eksploatacji - wymiana zeliwnych
    > kaloryferow na nowe, czy wymiana calej instalacji z co na elektryczna (np.
    > kaloryfery na olej)?
    >
    > W tej chwili wychodzi mi ok. 2 tys zl rocznie na ogrzewanie, a cieplo nie
> [...]
    Prawdopodobnie w spółdzielni nie mozesz zmienić ogrzewania na niezależne.
    Jeśli jednak możesz to za 2 tys prądem tego mieszkania nie ogrzejesz.
    Macie tam podzielniki kosztów ogrzewania? Mieszkanie na najwyzszej
    kondygnacji w nieocieplonym starym bloku powinny mieć współczynnik 80% tzn
    wskazania podzielników są mnożone przez 0,8 i ta wartość jest brana do
    rozliczenia.
    No ale to ci nie ogrzeje mieszkania. Podejrzewam że najwięcej ciepła ucieka
    przez strop bo w tak małym mieszkanku ścian zwenetrznych nie masz wiele a
    okna juz wymienione. Proponuje tymczasowe rozwiazanie dopóki spółdzielnia
    nie ociepli stropu.
    Naklej na sufitach styropianowe kasetony. nawet ten cienki styropian
    zmniejszy ucieczkę ciepła i podniesie to temp w mieszkaniu.
    W łazience zamontuj w kratce wentylacyjnej "zawór zwrotny": Zdemontuj kratkę
    i od wewnatrz naklej z cienkiej folii uchylna klapkę, najlepiej dwie albo
    trzy bo jedna duża potrafi hałasować. Ma to działać tak że przy prawidłowo
    działającej wentylacji listek folii odchyli się i wywiew zadziała a przy
    odwróconym ciągu folia przylgnie do kratki i zamknie otwór. Takie
    rozwiązanie nie zakwestionuje nawet kominiarz. jedno pomieszczenie musisz
    rozszczelnić i wpuscic trochę powietrza do mieszkania. Pomyśl: i tak to
    powietrze wchodzi przez nieprawidłowo działająca wentylację i wychładza
    mieszkanie. To lepiej już swiadomie wpuścić prawidłową drogą potrzebne
    powietrze. Mikroszeczline w oknach da się regulować na okuciach, powiększ ją
    tak aby wentylacja działała prawidłowo albo zainwestuj w nawiewnik.

    Marek

    Marek