  • Data: 2013-03-25 22:43:49
    Temat: Re: Ogrzewania podłogowe - juz za późno?
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:kiqfif$3b0$1@news.task.gda.pl...

    > to co zawsze mówię, podłogówki sie nie powinno robić na pałę to
    > trzeba policzyć. I powinno sie zastosować regulację pogodową.

    Oczywiście, że tak.
    Tyle, że projektowanie takiej podłogówki jest bardzo trudne, gdyż w
    obliczeniach trzeba uwzględnić wiele czynników, nawet co będzie się
    znajdować na podłodze. Kolejny problem jest w tym, że ludziom często
    potrafi się coś "odwidzieć" i zmieniają się założenia np. użytkownik
    stwierdzi, że chce mieć dywan. Wtedy parametry podłogówki się zmieniają.
    O ile da się to skompensować regulacją to jest dobrze, ale bywa, że
    kosztem tego będziemy się musieli pogodzić z zimniejszym pokojem lub
    koniecznością dogrzania go grzejnikiem.
    Niestety podłogówka to także szereg wyrzeczeń i kompromisów, których w
    ogóle nie ma w przypadku grzejników.