  • Data: 2013-03-26 17:05:55
    Temat: Re: Ogrzewania podłogowe - juz za późno?
    Od: s_13 <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Bo planując podłogówke trzeba tez troche o umeblowaniu pomyśleć. Skoro jak
    > piszesz masz w sypialni szafę, szafki i jeszcze chciałbyś dywan to podłogówka
    > trochę bez senu.

    ja bym jeszcze odwrócił ten cykl myślowy, czyli najpierw wymyślił aranż
    pomieszczenia, uwzględniając preferencje użytkowników (osobiście wolę sypialnie
    kompaktowe, choć salonu z sufitem na niecałych 3m sobie nie wyobrażam), a potem
    dobieram najbardziej efektywny system ogrzewania

    > Niestety ale budując chałupe w 2007/2008 jeszcze byłem mało uswiadomiony;) i
    > podłogówkę zrobiłem tylko w salonie, kuchni i łazienkach. W sypialniach są
    > grzejniki i to był największy błąd naszym zdaniem.

    ja w sypialniach mam grzejniki mocno przewymiarowane, na cała szerokość parapetu pod
    oknem i zasilane niższą temperaturą, nie zamykam sypialni na noc, grzejniki ustawione
    na niższą temp, niż podłogówka w reszcie domu, włączaja się nad ranem w silniejsze
    mrozy, a przez cały czas temperatura jest tam o te 1-2 stopnie niższa

    > W lązienkach mam grzejniki łazienkowe podłączone do CO- tez kasa wydana na
    > darmo bo wcale ich nie włączamy- wystarczy ogrzewana podłoga.

    do suszenia ręczników też? :-)
    u mnie ta chodząca w zasadzie na okrągło drabinka podwyższa temp o 1-2 stopnie w
    stosunku do całego domu, przydaje się podczas oblucji... taki non stop otwarty
    grzejniczek robi też za u mnie jako zabezpieczenie pompy przed praca przy zamkniętych
    wszystkich zaworach termostatycznych

    pozdrawiam
    s_13

    pozdrawiam