  • Data: 2021-01-07 09:01:50
    Temat: Re: Ogrzewanie domu
    Od: WS <L...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    czwartek, 7 stycznia 2021 o 08:43:29 UTC+1 Uzytkownik napisał(a):
> [...]

    Ja też siedzę w krótkich ;) w mieszkaniu nie mam jak oszczędzać bardziej, bo nie
    grzeję wcale, a jeszcze wypuszczam nadmiar ciepła otwartym oknem ;)

    > Do siedzenia w zimnej chałupie to musiałaby mnie zmusić bieda albo
    > musiałbym być idiotą.

    Dokładnie, nie ma po co przesadzać, BTW chłód hartuje ;) wiec czasem warto... ~45 lat
    temu u babci (ok. Zywiec, góry) był tylko piec kaflowy, kładąc się spać było
    masakrycznie gorąco, rano potrafiło być 14... nie pamiętam, żeby ktoś chorował wtedy,
    a jako dziecko spędzałem tam m.in każde ferie zimowe...

    > Skoro nie widać różnicy w ilości spalanego gazu czy paliłbym jak Wy czy
    > też paląc jak ja to po jaką cholerę mam się umartwiać? Dla czyjejś
    > głupiej ideologii?

    Ale jakieś "cuda" to widzę, że w mieszkaniach (gdzie sporo ciepła od sąsiadów) i i
    Mateusza w zdaje się domu z 1m granitowymi ścianami (??? o ile pamietam)
    Wg http://if.pk.edu.pl/tabele/wsPrzewC.htm ten metr granitu to brak izolacji cieplnej
    ;) gorzej niż centymetr styropianu (?), no, może z cal jak szpar więcej i powietrze
    stoi ;)
    Wtedy ciągłe grzanie faktycznie nie ma sensu ;)
    To dokładnie tak jak u mojej babci było... też praktycznie brak izolacji - napalisz-
    jest ciepło, zgaśnie - temp szybko spada... Grzejąc cały czas spalisz więcej...

    Paliwa kopalne już nie są eko ;)