  • Data: 2018-08-25 23:47:54
    Temat: Re: Ogrzewanie - obieg - pytanie do praktyków
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Teraz zwątpiłem... Ironia, czy poważnie mówisz? PCV do wody 90 st? Nie
    > stopi się?
    >
    > Mateusz

    Oczywiście, że ironia.

    Jak masz kocioł stałopalny, zwłaszcza na drewno to daj se spokój z
    instalacjami z plastiku, bo to nie jest kwestia CZY tylko KIEDY zagotuje
    się kocioł i stopią się plastiki.

    Takiej instalacji nawet nie powinno się robić miedzią lutowaną tylko
    rurami stalowymi, spawanymi. Nawet jak zrobisz z rur stalowych, ale
    skręcanych to po najbliższym zagotowaniu kotła uszkodzą się uszczelnienia.

    Ci hydraulicy, którzy Ci mówili, że należy instalację robić z rur
    stalowych spawanych mieli rację.

    Co prawda napisałeś, że masz wbudowany w kocioł schładzacz kotła, ale on
    zaczyna schładzać jak temperatura wody w kotle osiągnie więcej jak 95'C.

    Niestety w przypadku kotła stałopalnego może się pojawiać para wodna o
    wyższej temperaturze, która jak się dostanie do rur plastikowych to je
    uszkodzi.

    Oczywiście rury Pex są bardzo dobrym rozwiązaniem, ale tylko i wyłącznie
    dla instalacji w których temperatura wody nie przekracza 60-70'C.

    To, że napisane jest na nich, że wytrzymują 90'C czy krótkotrwale 105'C
    o niczym nie świadczy. Oprócz rur są jeszcze złączki, które mają
    uszczelki w postaci oringów. Porządne, firmowe złączki mają oringi z
    EPDM, któy dość dobrze sobie radzi z temperaturami nawet 110'C. Ale
    chińskie złączki mają te oringi wykonane z ch.... wie czego.