  • Data: 2018-08-26 10:42:22
    Temat: Re: Ogrzewanie - obieg - pytanie do praktyków
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 26 Aug 2018 09:43:23 +0200, Uzytkownik wrote:
    > Jak czytam teksty, że ci co chcą spawać to ludzie z wykopalisk lub, że
    > są to leśne dziadki, albo, że białe rurki to każdy potrafi pociąć i
    > pozaciskać to nie wiem czy się śmiać czy płakać nad ludzką głupotą. Ze 2
    > czy 3 tygodnie temu właśnie naprawiałem sąsiadowi instalację, którą sam
    > sobie "pozaciskał" pexami. Tyle, że prawie wszystkie złączki
    > przeciekały, bo gość nie wiedział, że rurę należy skalibrować i
    > ogradować przed wsunięciem do złączki i po prostu uszkodził wszystkie
    > oringi.

    Ale to chyba szczególny przypadek człowieka który nie przeczytał
    instrukcji obsługi materiału. Na pexach zrobiłem instalację wody
    użytkowej w obecnym i poprzednim domu. W obu przypadkach złączki
    skręcane. W obu zero problemów. Wystarczyło przeczytać ulotkę którą z
    pexem sprzedają, a tam w krótkich żołnierskich słowach jasno napisane jak
    rurki należy przygotować i jak kłaść.

    Oczywiście woda w obiegu grzewczym to inna para kaloszy - tego nigdy nie
    robiłem i dlatego też wolałem zapytać tu na grupie czy to sensowne.
    Oczywiście ilu rozmówców, tyle opinii, no ale taka natura usenetu, teraz
    tylko pomyśleć samemu i wyfiltrować. :)

    Mateusz