  • Data: 2009-01-09 00:11:25
    Temat: Re: Ogrzewanie podlogowe Rehau
    Od: "ygreko" <...@...com> szukaj wiadomości tego autora

    "Maniek4" <t...@p...fm> wrote in message
    news:gk62gt$aoc$1@news.interia.pl...

    > Ooo tak, dla tego wlasnie pex.

    Ale czy roznica miedzy pe-xa a pe-xb jest na tyle istotna ze warto doplacic
    20%?

    [...]

    > Bezwladnosc podlogowki i tak jest bardzo duza, jezeli myslisz, ze bedziesz
    > mogl skutecznie sterowac temperatura w przeciagu 2, a nawet 5godzin, to
    > odpusc sobie w ogole to sterowanie, bo podloga tak szybko nie wystygnie.

    Tu gdzie mieszkam mam podlogowke tyle ze sterowana RTLem recznym... Masakra.
    Nigdy nie wiem czy bedzie cieplo czy zimno.

    Chce system, ktory zaprogramuje sobie eksperymentalnie zakladajac pewne
    wyprzedzenie czasowe. W ciagu dnia ma byc cieplo na parterze, w nocy ma byc
    odpowiednia temp na gorze. Dokladajac do tego preferencje do pracy PC w
    godzinach tanszego pradu plus mozliwosc zmagazynowania ciepla w szlichcie
    mysle ze mozna fajny system obmyslic.

    > Rotametry (przeplywowskazy) sa konieczne do wlasciwego wyregulowania
    > przeplywow. Bez nich nie wiesz gdzie jak szybko krazy woda, gdzie trzeba
    > zmniejszyc przeplyw, a gdzie zwiekszyc. Skutkuje to ocyzwiscie wlasciwym,
    > zakladanym ogrzewaniem we wszystkich pomieszczeniach.

    No tak, ale zakladam ze wykonawca mi to ustawi tak, ze bedzie dobrze.
    Ponadto jak w pomieszczeniach sa termostaty, ktore steruja przeplywami to
    jest to troche mniej istotne. Myle sie?