  • Data: 2013-07-26 11:00:56
    Temat: Re: Ogrzewanie z ziemi
    Od: Franc <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Fri, 26 Jul 2013 09:33:46 +0200, /// Kaszpir /// napisał(a):

    > A dlatego że mam działkę 939m2 ...
    > Dodatkowo jakby się "dało" to trzeba by zniszczyć cały ogród ....
    > Dodatkowo tam gdzie są rury nie wolno sadzić drzew i itd , co najwyżej trawa
    To jest faktycznie problem. Jeżeli nie chcesz zryrać ogrodu to musisz
    zrobić odwierty pionowe.

    > Marny piec na ekogroszek można kupić za niecałe 5tys zł. Dobry kosztuje 6-7
    > tys zł.
    > Fajnie napisane ...
    > Tyle że rzeczywistość jest trochę inna i ceny też ..

    > Z pompami to po prostu zaklinanie rzeczywistości. Sprzedawcy podają to co
    > ludzie chcą usłyszeć i zapominają o wielu kosztach ...

    Tak sobie myślę, że pompa ciepła ma sens TYLKO w momenciu budowania domu od
    zera - gdzie możemy uwzględnić ją na etapie projektowania. W domu z już
    działającym systeme CO zamiany na pompę ciepła bym się nie podjął (nie
    zdecydował).

    Faktycznie, koszty na strzał są duże (wysokie), ale np. moim zdaniem można
    oszczędzić na innych sprawach, bo:
    - rezygnujesz z komina, które musisz mieć przy innym źródłe CO - pewnie z
    parę tysięcy złotych
    - w miarę prosta automatyka przy pompie. Kolega mi opowiadał, jak to on
    wydał z jakies 40 tys. na system CO: opalany ekogroszkiem + CWU +
    podłogówka. CHodził o to, że "zdrowa" podłogówka nie może być zasilona zbyt
    wysoką temperaturą, a taką daje spalanie. Stąd jakieś systemy, mieszace
    itp. a to kosztuje.
    ZTCW przy pomnie ciepła nie podasz wysokiej temperatury w podłogę, bo jej
    tam po prostu nie ma i już.
    - trzeba zaplanować "kotłownię" gdzie będziesz miał syf, przydałoby się ją
    jakoś odizolować od reszty domu, żeby syf nie przełaził. Dla mnie to
    "dodatkowy koszt", którgo nie masz przy pompie ciepła.
    - jeżeli dodasz do tego WM z reku, to przyoszczędzisz np. na stolarce
    okiennej - nie potrzebujesz tylko okien otwieranych, tylko same witryny.

    PS.
    Co chwilę przekonują się jakim beznadziejnym grajdołkiem jest nasze miasto.
    Bardzo lubię Toruń, ale czuję że tutaj znalezienie prawdziwego fachowca,
    który nie będzie "nacinał" ludzi na kasę jest mocno trudne.
    Z drugiej strony, jaki to problem że system zrobi firma np. z Krakowa - w
    dobie komunikacji globalne itp. Fuck patriotyzm lokalny, skoro działa to
    tylko w jedną stronę.

    --
    Franc