  • Data: 2013-07-26 11:09:20
    Temat: Re: Ogrzewanie z ziemi
    Od: Franc <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Fri, 26 Jul 2013 02:00:02 -0700 (PDT), w...@g...com napisał(a):

    > Nie do końca się rozumiemy. Ja nie podważam twoich danych i wierzę.
    > Natomiast nie zgadzam się z tezą, którą forsujesz, że skoro tobie się udało
    zainstalować pompę w kosztach 22tys, to znaczy, że WSZYSTKIM (czy też większości) się
    uda.
    > Trochę mi to przypomina dyskusję z kimś, kto kupił okazyjnie samochód. No i jak z
    takim dyskutować ? Bo faktycznie kupił tanio i dobry, więc wszem i wobec twierdzi, że
    MOŻNA, bo on jest tego dowodem. Ale dlatego to okazja jest, bo wszyscy pozostali
    kupili 'w normalnej' rynkowej cenie.

    Skoro można taniej, to lepiej o tym wiedzieć i nie pozwolić zedrzeć z
    siebie na maxa.

    Myślę, że my jako naród (sorry za generalizowanie) wstydzimy się negocjować
    ceny, mówić że coś jest za drogie, albo że nie mamy tyle kasy. Tak jakbyśmy
    od razu krzyczeli, że jesteśmy "biedakami" i nie trzeba nas szanować. Od
    czasu do czasu mi się zdaży zapytać o rabat np. przy płatności gotówką w
    sklepie - za ciuchy, buty itp. Zazwyczaj okazuje się, że można dostać
    jakieś 2% od ceny. Jasne, 4 złote przy 200 zł. z paragonu to mikra kwota,
    ale chodzi o wpajanie sobie zasady - trzeba się targować.

    Dlatego też zgadzam się z Adamem, że WSZYSCY mogliby mieć pompę ciepła w za
    mniejsze pieniądze niż 50K, którą zazwyczaj walą na twarz firmy, ale to
    zależy od tego kto i jak mocno jest zdeterminowany do walczenia o rabaty,
    "mania" wytrarczającej ilości czasu żeby samemy coś zrobić itp.

    --
    Franc