  • Data: 2013-07-26 11:32:08
    Temat: Re: Ogrzewanie z ziemi
    Od: Adam <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu piątek, 26 lipca 2013 11:26:10 UTC+2 użytkownik w...@g...com napisał:

    > 1) Po pierwsze to rynek nie znosi 'próżni' - jeżeli jest nisza na rynku, w tym
    przypadku znacznie niższa kosztowa instalacja pompy - to by była ta usługa dostępna.

    Owszem rynek nie znosi prozni, tylko ze tej prozni nie ma :)
    Bo jak da sie sprzedac pompe za 50k pln to czemu ktos mialby robic to za 20k?
    Jezeli instalatorzy nie potrafiliby znalezc klientow na instalacje za 50k pln
    wtedy istotnie zeszliby z cen :) Ale jak nie trzeba, to po co schodzic?

    > 2) Na pewno są ludzie czytający grupę spoza Polski (Skandynawia, Niemcy, Ameryka
    (Alaska?) , Kanada). Niech ktoś powie, jaki jest koszt instalacji-urządzeń-utrzymania
    tam. Albo zdobyć dane. Będziemy dzięki temu wiedzieli (przynajmniej), czy wszędzie
    naciągają, czy tylko w Polsce

    Ja nie twierdze, ze instalatorzy "naciagaja". Oni zarabiaja na tym godziwie.
    Zarabiaja normalne zachodnie stawki. Czyli wyciagaja te 10-20k pln / mc do
    kieszeni. Dla wiekszosci Polakow zarabiajacych srednia krajowa to nie do
    pomyslenia - dla wiekszosci zachodnio-europejczykow z kolei to bedzie raczej
    maly zarobek :)

    Wszyscy instalatorzy i firmy instalatorskie jakie znam to sa raczej majetne :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.