  • Data: 2013-07-26 14:45:28
    Temat: Re: Ogrzewanie z ziemi
    Od: Adam <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu piątek, 26 lipca 2013 14:00:35 UTC+2 użytkownik Piotrek napisał:

    > Z czego wynika dość spory pobór drogiej energii (celowo wybrałem skrajne
    > proporcje)?

    Taniej taryfy jest 10h, przy poborze 2-2,5kW z sieci nie da sie inaczej :)

    > Czy nie dało się lepiej zaplanować czasu grzania (przy uwzględnieniu
    > akumulacyjności układu)?

    Musialbym wziac duzo mocniejsza pompe (= wyzsze koszta zakupu, wiekszy DZ etc).
    Czy i kiedy by sie to zwrocilo? Jak zamiast 2500 placilbym na rok np. 2200?
    A koszt pompy 9kW, a np. 15kW i roznica na DZ to jakies 5-6k pln?
    Pozatym zbyt mocna pompa to wieksze "taktowanie" (wieksza ilosc start-stopow),
    czyli taka pompa szybciej sie zuzyje. U mnie pompa wlacza sie tylko 3 razy
    w ciagu doby. Wez viessmanna niech Ci zainstaluja pompe to sie bedzie wlaczac
    nawet 50 razy na dobe :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.