    From: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Ogrzewanie za pomocą kominka
    Date: Wed, 22 Sep 2010 12:25:18 -0700 (PDT)

    > W przypadku kominka z płaszczem wodnym po jakimś czasie i tak będziesz
    > musiał wymienić wkład tego komninka, a zatem poniesiesz kolejny raz koszt
    > budowy takiego kominka, a cała zabudowa będzie musiał być robiona od nowa.
    > Podobnie też będzie w przypadku uszkodzenia kominka z rozprowadzeniem
    > ciepłego powietrza.

    Zawsze mi się marzył kominek ...

    Klimacik , ciepełko i romantyczna atmosfera ;)

    Dodatkowo mógłby przyczynić się do obniżenia kosztów ogrzewania. Na
    pewno nie nastawiam się na całkowite ogrzewanie kominkiem , ale
    pomyślałem że jako że mnie bardzo często w domu nie ma , mógłbym np.
    za pomocą pieca grzać do np. 16 stopni a po powrocie do domu napalić w
    kominku i zrobić ciepełko ...
    Ale raczej jakby służył do do "podgrzewania" a nie nagrzewania , bo
    nie chciało by mi sie palić cały czas ...
    Jak wrócę mogę napalić aby dzięki temu obniżyć koszty , ale nie
    nastawiam się na grzanie głównie kominkiem ...
    Sądzę że służył by do wspomagania pracy pieca i obniżania kosztów ...

    Płaszcza wodnego nie chce robić , bo czytałem że osmala się szyba i
    się "syfi" mocno ...
    Rozprowadzenie ciepłego powietrza nie było by drogie i sam sobie mogę
    je wyprowadzić.

    Po prostu nie chciałbym aby kominek słuzył by jako ozdoba a jak byłby
    używany to mógłby ogrzać w tym czasie dom ...
    A w razie awarii prądu przecież nie działała by tylko "dmuchawa" i
    dystrybucja ciepłego powietrza po pokojach , ale w salonie było by
    cieplo ;)