  • Data: 2010-09-22 20:49:48
    Temat: Re: Ogrzewanie za pomocą kominka
    Od: Igus' <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-09-22 14:28, /// Kaszpir /// pisze:
    > W budowanym domu głównym ogrzewaniem będzie piec na ekogorszek.
    > Jednakże w salonie będzie też kominek (sądzę że starczy 10 KW) i
    > chciałbym aby on także był alternatywnym źródłem ogrzewania.
    Przyłączając się do głosu malkontentów zapytam po co ?

    Rolę rekreacyjną rozumiem, skóra niedźwiedzia i na niej piękna kobieta,
    szampan, truskawki etc ... :o)

    Jako alternatywne źródło można stosować w dwu przypadkach:
    a) cena zasadniczego paliwa jest wysoka i po prostu trzeba szukać
    oszczędności (np propan, olej, prąd)
    b) w okresach przejściowych (wiosna, jesień) kiedy szkoda uruchamiać
    zasadnicze paliwo bo koszt jego wysoki, a nie ma potrzeby palić
    codziennie (np gaz ziemny)

    Jest jeszcze taka możliwość , że jesteś leśniczym, albo masz własny las,
    ale tu takiej ewentualności nie biorę pod uwagę :o)

    Bazuje na doświadczeniach swoich (5 lat palenia w kominku, gaz ziemny) i
    kolegi (ekogroszek).

    Mnie się palenie w kominku przez cały sezon po prostu nie opłaca (obecna
    cena drewna to ok 180zł/mp potrzebuję ok 12-15mp na sezon, czyli ok
    2000-2500zł, za tę cenę mam gaz na prawie cały rok - a za pieruński
    abonament gazowy i tak muszę płacić).
    Mam dystrybucję grawitacyjną (choć nie wszędzie) i na okres przejściowy,
    kiedy nie odpalam gazu i podłogówki jest OK.
    W tym przejściowym okresie zużywam, 2-3mp drewna (w tym roku kupię chyba
    brykiet).

    Kolega nie ma kominka, ale u niego kocioł nie jest wygaszany nawet na
    lato, widzieliśmy się w niedzielę, powiedział, że się kocioł po raz
    pierwszy załączył i zaczęło grzać.
    Ilość zużytego groszku w sezonie przejściowym jest u niego symboliczna.

    Aby zrobić dystrybucję powietrza wymuszoną, a tu tak będzie to koszty
    będą znaczące (zobacz ile kosztują rury z izolacją).
    A zasadniczego zysku, który by uzasadniał ten wydatek nie będzie.
    Do tego komplikacje związane z rozprowadzaniem tych rur itd itd.

    Lepiej napalić od czasu do czasu i otworzyć szampna na skórze
    niedźwiedziej ...

    BR
    Igus'