  • Data: 2010-09-22 20:55:36
    Temat: Re: Ogrzewanie za pomocą kominka
    Od: "wolim" <n...@t...pisz> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "/// Kaszpir ///" <z...@g...com> napisał

    A czemu uważasz że musiałbyś zużyć aż 10metrów drewna ?
    Drewno jest mniej kaloryczne ale nie aż tak ...

    Mi nie chodzi aby grzać TYLKO drewnem , ale aby "dopalać" i
    "dogrzewać" ...

    --
    Jak zaczniesz dogrzewać, to zrozumiesz, że lepiej ustawić wyższą temperaturę
    na piecu niż dogrzewać kominkiem. Pomyśl sobie, że codziennie chcesz sobie

    A jakbyś chciał palić tylko kominkiem, to 10 metrów drzewa spalisz za zimę i
    nawet tego nie poczujesz... I do tego ciągłe podkładanie, wstawanie w
    nocy... ja to przerabiałem przez jakiś czas i powiedziałem sobie dosyć :)

    Trzeba też pamiętać o jednej ważnej rzeczy - w piecu na ekogroszek pali się
    na okrąło, nie traci się wiec energii na rozgrzanie pieca. Jak palisz w
    kominku sporadycznie (nawet raz dziennie), to niestety, ale duża część
    energii ze spalania drzewa idzie na dogrzanie wkładu, komina, itp. To są
    spore straty, których nikt nie bierze pod uwagę... Zresztą można to porównać
    do jazdy autem na krótkich odcinkach i spalaniem paliwa.

    Pozdry,
    MW