  • Data: 2010-09-22 21:02:01
    Temat: Re: Ogrzewanie za pomocą kominka
    Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Weź jednak pod uwagę, że palenie w kominku jest małoekonomiczne, ponieważ
    > sprawność kominka powietrznego jest niska. Zatem nieuzasadniona z punku
    > widzenia ekonomicznego. O wiele lepiej jest to samo drewno spalić w kotle
    > wodnym lub kominku z płaszczem wodnym.
    > Dlatego ja uważam, ze bezsensownym jest budowanie kominków z płaszczem
    > wodnym czy rozprowadzeniem ciepłego powietrza. O wile lepiej jest zaprzestać
    > na kominku rekreacyjnym, grzejącym lokalnie, a ciepło wytwarzać w miejscu
    > przeznczomym do tego czyli w kotłowni w sposób najbardziej wydajny i
> [...]

    Dzięki za pomoc !

    Czyli rezygnuję z rozprowadzenia ciepłego powietrza. Koszt
    rozprowadzenia nie jest wcale aż tak mały (rury izolowane , specjalna
    obudowa na kominek , turbina , przelotki i itd) i mamy już około 1,5-2
    tys zł ...
    A dodatkowo mówimy o taniej "konstrukcji" bez żadnych przepustnic ,
    termostatów i bez jakiejkolwiek kontroli wpuszczanego ciepła do
    pomieszczeń ...

    Chyba najlepiej będzie po prostu spalać drewno (sporadycznie) w piecu
    na ekogroszek na dodatkowym wodnym ruszcie ...

    PS.

    Jeszcze jedno ...

    Będę miał wyprowadzone świeże powietrze dla kominka z zewnątrz domu.
    Czy kominek musi mieć zrobiony specjalny "dolot" świeżego powietrza
    (widziałem ze można kupić taki piec gdzie zrobiona jest dodatkowa
    dziura na środku pieca lub na końcu i tam sie podłącza powietrze , czy
    można doprowadzać świeże powietrze z "popielnika" ?

    Pytam , bo tani piec bez "dolotu świeżego powietrza" i bez "szybera"
    można kupić za niecałe 1000zł , może i słabej mocy , ale do pokoju
    28m2 nie potrzebuję super "mocnego" pieca , czy jednak piec musi mieć
    własny dolot i szyber ... (najtańszy piec z dorobionym dolotem (przez
    producenta) i szyberem to około 1500zł)