    From: Maniek4 <r...@s...won>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Okap blatowy ciag dalszy.
    Date: Sat, 29 Nov 2014 21:04:43 +0100

    W dniu 2014-11-29 20:08, Myjk pisze:
    > Sat, 29 Nov 2014 19:42:42 +0100, Maniek4

    > Jedynie stwierdziłeś, bo wykazać tego nie jesteś w stanie.

    W innym watku Ergie napisal nieslusznie o strudze. Linkowalem dwa
    filmiki i napisalem wnioski. Jak masz inne to sie ustosunkuj, jezeli sie
    myle to zmienie zdanie.

    > Straszne konsekwencje. W zamian można powiesić szafki nad kuchnią.

    I argument o niewaleniu dynia w cos na gorze (np. okap kominowy) poszedl
    sie je...

    > wszystko jest szukanie problemów na siłę. Ale tak to jest -- jak kogoś nie
    > stać, to dorabia sobie usprawiedliwienie żeby się lepiej poczuć. Poczułeś
    > się lepiej?

    Daruj sobie o staciu czy niestaniu. Nie jest to przedmiotem rozwazania.

    > Wiedza? Widziałeś chociaż RAZ to rozwiązanie na własne oczy?

    A widziales prad elektryczny?

    > Który w ogóle by się nie odzywał, gdybyś go nie wyciągnął do odpowiedzi
    > przedszkolną prowokacją.

    Jego? No zlituj sie. To okap, calkiem ciekawe rozwiazanie.

    > Jest warte tyle ile zapłaci za nie klient. Jak będzie za drogie to cena
    > albo spadnie, albo padnie firma. Co w tym trudnego do pojęcia?

    Ale wez juz przestan. Nie o tym jest mowa.
    Ktos probuje wcisnac, ze to jedyne skuteczne rozwiazanie niemal ratujace
    zycie i dlatego tyle kosztuje. Ba nawet miele tego nie ma, bo producent
    nie sprzedal patentu, a na dowod hiper skutecznosci dolacza sie link
    porownawczy okapu Miele, ktory nie jest okapem Miele i wiele wsakzuje na
    to, ze testowany okap nawet nie jest podlaczony do pradu. Do tego sie
    odnosimy. Co mnie obchodzi czy ktos to kupi czy nie?

    > Inne rozwiązania są tańsze, to jest fakt niepodważalny. Na tym należy
    > zakończyć. Inne rozwiązania hałasują i hałasować będą chcąc pracować ledwo
    > z porównywalną skutecznością póki wentylator będzie bezpośrednio w nich
    > zainstalowany i będzie gównianej jakości, a skuteczność będzie ograniczana
    > przez płaski "siateks" i odległość od garów.

    Byc moze, ale czym to grozi?

    > Co ty z tym wkładaniem -- ewidentnie masz jakieś ukryte pragnienia.

    > Nie dziwię się, że rozumiesz.

    Jestem tolerancyjny, wiec rozumiem. Malo obchodzi mnie co tam kto sobie
    do de wklada i odczuwa dyskofort.

    > Nie ma w twoim wykonaniu dyskusji, jest co najwyżej polowanie na
    > czarownice.

    Oj to tym bardziej sobie odpusc.

    > Tobie widać nie służy, bo jesteś uparty jak osioł.

    Nie powiem, ze bledow nie popelniam i byc moze z perspektywy krotkiego
    nawet czasu dojde do wniosku, ze masz racje.

    > To daj się wypowiadać z łaski swojej, bo uważam że poza oczywistą
    > oczywistością że nie stać cię na to rozwiązanie, albo go zwyczajnie nie
    > potrzebujesz, piszesz farmazony.

    Prostowanie oczywistych marketingowych bzdur. Dyskusja nie zaczela sie
    od przedstawienia innego rozwiazania, a zwyklych bzdur. Pozniej
    dowiedzielismy sie ile to kosztuje, no i sie zaczelo. Poczatek zdaje sie
    byl o wyrzucaniu drogoogrzanego powietrza na zewnatrz. Pozniej byla para
    wodna, a jeszcze pozniej filtr weglowy pozwalajacy na niesmierdzenie i
    pozostawienie w domu de facto pary. Suma sprzecznosci po prostu. Po
    blizszym przyjrzeniu okazalo sie, ze wciagane powietrze zwyczajnie
    wychladza garnki w skutek czego ogrzewamy dom pradem. I tyle to ma
    wspolnego z tanszym i rewolucyjnym rozwiazaniem. O tym jest mowa, a nie
    o tym, ze to kolejne, ciekawe rozwiazania.

    > Ja się kosztami przejmuję, więc nie kupię. Nie kupię, bo mnie nie stać.
    > Potrafię to jednak przyznać wprost bez dewaluowania dobrego technicznie
    > rozwiązania.

    To nie ma nic do rzeczy. Kreuje sie tu poglad, ze to wlasnie rozwiazanie
    ekonomiczne. Cos jak rekuperator, ktory byc moze kiedys ma szanse sie
    zwrocic, a w kazdym razie nie obedrze nikogo ze skory, gwarantujac
    prawdopodobnie wiekszy komfort. Z tym okapem jest dokladnie odwrotnie.
    Kosztuje zbyt duzo, oferujac przy tym wyzsze rachunki w przyszlosci. Jak
    dyskusja pozostanie na poziomie, ze to ciekawe, niszowe i ekskluzywne
    rozwiazanie to chyba malo kto sie przyczepi.
    Jest w kolo milion chocby kibli z kamienia zdobionych zlotem, robiacych
    to samo co kibel za dwie stowy, ale nikt nie wycina na grupie, ze dadza
    nam szczescie.

    Pozdro.. TK